آفتاب
عضو کمیسیون عمران مجلس:

چاره ای جز پرداخت اوراق اسناد خزانه به بیمه سلامت وجود ندارد

چاره ای جز پرداخت اوراق اسناد خزانه به بیمه سلامت وجود ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر به علت مشکلات مالی و اقتصادی دولت، چاره دیگری به جز پرداخت اوراق اسناد خزانه به سازمان بیمه سلامت وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دامادی درباره پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه به دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: در حال حاضر به علت مشکلات مالی و اقتصادی دولت، چاره دیگری به جز پرداخت اوراق اسناد خزانه وجود ندارد.

 وی با بیان این‌که اوراق اسناد خزانه تنزیل دارد، افزود: دستگاه‌هایی که مدیران توانمندتری دارند و بیشتر پیگیر امور هستند می‌توانند اوراق اسناد خزانه بگیرند و سازمان بیمه سلامت نیز توانست اوراق با تنزیل ۱۵ درصد بگیرد که خود این نرخ تنزیل ۱۵ درصدی نیز نکته مثبتی است؛ زیرا برخی وزارت‌خانه‌ها اوراق با نرخ تنزیل ۴۰ درصد می‌دهند که فشار زیادی را به دریافت کننده اوراق وارد می‌کند.

 این نماینده مجلس ادامه داد: دولت باید نسبت به بیمه سلامت با انصاف بیشتری رفتار کند و نگاه دقیق‌تری داشته باشد؛ زیرا وقتی هزینه‌های درمان به واسطه طرح تحول سلامت کاهش یافت، باید به مباحث بیمه‌ای نیز بیشتر توجه کرد تا کارهای انجام شده در حوزه بهداشت و درمان تکمیل شود؛ در غیر این صورت گویا سدی ساختیم، اما شبکه‌های بعد از سد را نساختیم.

 دامادی اظهار کرد: در حال حاضر پرداختی از جیب مردم به واسطه اجرای طرح تحول سلامت کاهش یافته است و در نتیجه باید به وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت برای اجرای کامل‌تر طرح تحول سلامت کمک بیشتری کرد.

 نماینده مردم ساری و میانرود در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توان پرداختی از جیب مردم را کاهش داد و بعد از این موضوع برگردیم. زیرا سطح توقع جامعه از درمان بالا رفته است. هرچند این کار با شتاب زیادی انجام شد، اما کار خوبی انجام شده است. منابع پایدار سلامت را باید در مباحثی مثل یارانه در نظر گرفت، زیرا حوزه بهداشت و درمان حتی از پرداخت یارانه نیز مهم‌تر است.

 وی با بیان این‌که با پیش‌گیری می‌توان هزینه‌های نظام سلامت را مدیریت کرد، اظهار کرد: باید هزینه‌ها و اعتبارات را به سمت پیش‌گیری و بهداشت ببریم. بهداشت رفتاری، بهداشت محیط و غیره باید بیشتر مد نظر قرار بگیرد؛ زیرا در این صورت هزینه‌های درمان و بیمارستان‌ها کاهش پیدا می‌کند و البته جامعه پرنشاط‌تری نیز خواهیم داشت.

کد N1944897

وبگردی