آفتاب

شهرداری‌ها هم به دولت الکترونیک پیوستند

شهرداری‌ها هم به دولت الکترونیک پیوستند

همشهری‌آنلاین: رئیس کمیته مخابرات مجلس از پذیرش سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای پیوستن به سامانه جامع مرکز ملی تبادل اطلاعات و تلاش برای متقاعد کردن ناجا برای پیوستن به این سامانه خبر داد.

رمضانعلی سبحانی‌فر، رئيس کمیته مخابرات مجلس در گفت‌وگو با ایسنا گفت: عزم جدی کمیته مخابرات مجلس همراه کردن همه قوا و دستگاه‌هایی است که باید به دولت الکترونیک بپیوندند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس افزود: در مذاکراتی که با ناجا داشتیم در تلاشیم این نیرو را برای پیوستن به سامانه جامع مرکز ملی تبادل اطلاعات متقاعد کنیم. البته قوه قضائیه نیز هنوز به این سامانه نپیوسته است که درصددیم با تشریح ابعاد و مزیت‌های سامانه مذکور و اطمینان دادن درباره عدم تداخل کاری قوای مجریه و قضائیه، این قوه را نیز برای پیوستن به این سامانه متقاعد کنیم.

او گفت: در برنامه زمانبندی یک ماهه، جلسه‌هاي دولت الکترونیک در کمیته مخابرات کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله تا پایان سال ۱۳۹۷ همه قوا و دستگاه‌های دولتی، حکومتی و عمومی را به پیوستن به این سامانه متقاعد خواهیم کرد.

سبحانی‌فر یادآور شد: موضوع دولت الکترونیک جزو تکالیف قانون برنامه ششم توسعه است که به تازگی در دستور کار جدی کمیسیون صنایع و معادن قرار گرفته است. به اشتراک گذاشتن داده‌ها و اطلاعات سامانه‌های دستگاه‌های اجرایی، عمومی و قضایی در سامانه جامع مرکز ملی تبادل اطلاعات از تکالیف همه دستگاه‌هایی است که به اشکال مختلف با ارباب رجوع سر و کار دارند. در نشست‌هایی که به صورت مرتب با دستگاه‌های مسئول داریم در جریان روند اشتراک‌گذاری‌ها قرار گرفته و به آنان تاکید می‌کنیم که در دوره زمانی مشخصی به این سامانه متصل شوند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس متذکر شد: با فراگیر شدن دولت الکترونیک بین دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه امضاهای طلایی و سوءاستفاده‌های اداری و مالی تا حدود بسیار زیادی کاهش خواهد يافت.

کد N1943912

وبگردی