آفتاب

پرسپولیس - الدحیل قطر؛ فقط چهار بازیکن در ترکیب برانکو

پرسپولیس - الدحیل قطر؛ فقط چهار بازیکن در ترکیب برانکو

سه سال و چهار ماه و سه روز قبل یعنی روز دوم اردیبهشت 1394 برانکو ایوانکوویچ بعد از اینکه در بازی با استقلال خوزستان در اهواز روی نیمکت نشست و در نخستین نیمکت‌نشینی‌اش در لیگ برتر به سپاهان حسین فرکی باخت، در نخستین تجربه سرمربیگری پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در دوحه مقابل لخویا (الدحیل فعلی) قرار گرفت و شکست تلخی را تجربه کرد.

به گزارش ایلنا، در آن بازی پرسپولیس با ترکیب سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، حمیدرضا علی‌عسگری، محمدرضا خانزاده، مهرداد کفشگری، احمد نوراللهی، محمد نوری، امید عالیشاه، هادی نوروزی و مهدی طارمی به میدان رفت و با سه گل شکست خورد تا لخویا شکست 3 بر صفرش در تهران را تلافی کرده باشد.

در آن دیدار که داورش بنجامین ویلیامز بود، پرسپولیس در نیمه اول گل نخورد اما در بیست دقیقه پایانی یوسف المساکنی، نام تائه هی و حسن العفیف سه بار دروازه‌اش را باز کردند. ستاره آن بازی، نام تائه هی کره‌ای بود که گل اول را ساخت و گل دوم را زد. المساکنی هم گل اول را زد و پاس گل دوم را داد. حال آنکه تعویض‌های برانکو نتیجه خوبی نداشت چرا که پرسپولیس دو تا از گل‌ها را در ده دقیقه پایانی و بعد از ورود صادقیان و علیپور به جای عالیشاه و نوراللهی دریافت کرد که گل دوم با اشتباه صادقیان و لو دادن توپ توسط او در دقیقه 83 به ثمر رسید.

از جمع بازیکنان پرسپولیس در بازی سه سال پیش نوراللهی، عالیشاه و علیپور دوباره به دوحه رفته‌اند و حتما امید دارند که آن شکست را تلافی کنند. از تیم آن روزهای لخویا هم یوسف المساکنی وکریم بوضیاف به دلیل مصدومیت بازی نخواهند کرد اما کلود امین لکومته، خالد مفتاح، محمد موسی، لوئیس جونیور و نام تائه هی همچنان هستند.

از بین بازیکنانی که به ‌عنوان نیمکت‌نشین در آن دیدار به میدان رفتند اسماعیل محمد و حسن العفیف در الدحیل بازی می‌کنند که البته اسماعیل محمد هم به دلیل مصدومیت بازی با پرسپولیس را از دست داده است. بعد از آن بازی، پرسپولیس و تیمی که آن موقع لخویا نامیده می‌شد، یک بار دیگر با هم روبه‌رو شدند. 15 ماه پیش که تیم قطری به دست قرمزها از لیگ قهرمانان حذف شد.

باتوجه به تساوی تلخ و بدون گل در تهران، پرسپولیسی‌ها شاید در بهترین تصوراتشان هم شکست دادن تیم قدرتمند لخویا در دوحه را پیش‌بینی نمی‌کردند اما این اتفاق افتاد. تیم برانکو ایوانکوویچ در روزی که کمال کامیابی‌نیا را نداشت، با یک گل حریف قطری خود را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

آن روز علیرضا بیرانوند درون دروازه پرسپولیس ایستاده بود و سیدجلال حسینی و محمد انصاری به‌عنوان دفاع وسط برای این تیم بازی کردند. حسین ماهینی در دفاع چپ و صادق محرمی هم در دفاع راست به میدان رفته بودند. محسن ربیع‌خواه هافبک دفاعی بود و اتفاقا به خوبی توانست نام تائه هی را کنترل کند. یک خط جلوتر از او هم محسن مسلمان، سروش رفیعی و فرشاد احمدزاده بازی می‌کردند و زوج خط حمله را طارمی و امیری تشکیل دادند.

آن بازی، آخرین بازی سروش در پرسپولیس بود و عالیشاه و نوراللهی هم به‌ خاطر سربازی از پرسپولیس رفته بودند. بعد نوبت به جدایی مهدی طارمی در نیم‌فصل رسید اما این هم پایان کار نبود چرا که امیری، احمدزاده و مسلمان در پایان فصل از پرسپولیس رفتند و ربیع‌خواه هم به‌خاطر پارگی رباط صلیبی از میادین دور ماند تا ترکیب پرسپولیس از این رو به آن رو شود.

حالا دوباره دروازه، در اختیار علیرضا بیرانوند است و زوج میانی خط دفاع را سیدجلال و شجاع تشکیل خواهند داد. جای ربیع‌خواه، مسلمان، رفیعی، احمدزاده و امیری را اما چهار مهره دیگر گرفته‌اند. نوراللهی، کامیابی‌نیا، عالیشاه و رسن خط هافبک را پر می‌کنند و نعمتی و علیپور هم خط حمله را تشکیل خواهند داد. اگر برانکو مثل بازی با صنعت‌نفت در آبادان نیاز به تغییر را حس نکند که احتمالا همینطور خواهد شد، پرسپولیس با همین ترکیبی که گفتیم یعنی با 7 تغییر نسبت به بازی‌اش با لخویا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان 2017 آسیا به دیدار تیم سرسخت الدحیل خواهد رفت.

کد N1943530

وبگردی