آفتاب

پارک آب و آتش میزبان اولین اجرای ارکستر سازهای ملی

پارک آب و آتش میزبان اولین اجرای ارکستر سازهای ملی

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد از اجرای ارکستر سازهای ملی ایران به خوانندگی "محمد معتمدی" و رهبری "علی اکبر قربانی" در پارک آب و آتش تهران به مناسبت عید سعید غدیر خبر داد.

به گزارش ایلنا، همزمان با عید غدیر و با هدف ایجاد نشاط خانوادگی و حمایت از هنرمندان، منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد و بوستان آب و آتش میزبان اولین اجرای ارکستر سازهای ملی ایرانی خواهد بود.

ارکستر سازهای ملی ایران متشکل از نوازندگان سازهای ایرانی همچون تار، قیچک، تنبک، سنتور، کمانچه، قانون، نی و ...، قطعاتی از موسیقی ایرانی ازجمله بهار دلکش اثر درویش خان، شکایت دل از پرویز یاحقی، بهار من از علی تجویدی و دگر چه خواهی اثر حبیب‌اله بدیعی را اجرا خواهد کرد. این اجرا به رهبری علی‌اکبر قربانی و خوانندگی محمد معتمدی خواهد بود.

ارکستر سازهای ملی ایرانی با سرپرستی و نظارت فرهاد فخرالدینی در تابستان سال جاری به رهبری علی‌اکبر قربانی برای اجرا در جشن بیستمین سالگرد پایتخت شدن "آستانه" تشکیل شد. این ارکستر به دعوت آکادمی دولتی "فیلارمونیای" آستانه در قزاقستان به روی صحنه رفت.

این اولین اجرای ارکستر سازهای ملی ایرانی در داخل کشور است.

کنسرت ارکستر سازهای ملی ایران در تاریخ ۸ و ۹ شهریورماه جاری ساعت ۲۱ در منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد تهران (بوستان آب و آتش) اجرا خواهد شد. این اولین اجرای موسیقی برای عموم مردم بوده و حضور برای علاقه‌مندان به صورت رایگان است.

کد N1942579

وبگردی