آفتاب

تحریم‌های آمریکا علیه ملت‌ها فرصتی برای تعاملات بیشتر با کشورهای همسو است

تحریم‌های آمریکا علیه ملت‌ها فرصتی برای تعاملات بیشتر با کشورهای همسو است

سفیر چین در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و چین در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و چین در مجلس، در این دیدار با بیان اینکه روابط تهران - پکن پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح بسیار خوب جریان دارد، گفت: نقش همکاری‌های پارلمانی در گسترش و توسعه تعاملات و روابط دو کشور در حوزه‌های گوناگون بسیار با اهمیت است.

وی بر حمایت و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی نسبت به توسعه مناسبات دوستانه با چین در عرصه های مختلف تأکید کرد و اظهار داشت: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط همه‌جانبه بین دو کشور است و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها به نفع دو ملت گسترش یابد.

نماینده بروجرد در مجلس تحریم‌های آمریکا علیه ملت‌ها به ویژه جمهوری اسلامی ایران را فرصتی برای تعاملات بیشتر با کشورهای همسو خواند و تصریح کرد: در شرایطی کنونی همکاری چین و ایران در حوزه‌های مختلف به نفع دو کشور است. به خصوص در این شرایط که دولت وقت آمریکا به دنبال فشار بر کل جهان است و یک‌جانبه‌گرایی را در دنیا علنی کرده است.

بروجردی ادامه داد: در عرصه اقتصادی حوزه عمل ما بسیار وسیع است و ما معتقدیم که ظرفیت‌های همکاری‌های ایران و چین با شیوه‌ها و روش‌های جدید می‌تواند بیش از مبادلات کنونی باشد.

وی با توجه به شرایط منطقه و موقعیت جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ایران به عنوان کشوری بزرگ در یکی از حساس‌ترین مناطق جهان در مسیر دسترسی آسیای میانه قرار دارد که برای همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری مستقیم چین در فرصت‌های بی‌شمار صنعتی و اقتصادی اعلام آمادگی دارد.

در ادامه این دیدار، پانگ سون، سفیر جمهوری چین با اشاره به سابقه همکاری‌های گذشته و ظرفیت‌های موجود در ایران بر علاقه مندی کشور متبوع خود برای توسعه همکاری‌ها به ویژه سرمایه‌گذاری در ایران تأکید کرد.

وی با ابراز خرسندی از توسعه مراودات فیمابین ابراز داشت: جمهوری خلق چین تداوم تبادل همکاری‌ها و تعامل در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و سیاسی که از موضوعات مورد علاقه دو کشور است استقبال می‌کند و برقراری روابط همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران را با اهمیت و به نفع دو کشور می‌داند.

کد N1942475

وبگردی