آفتاب

بررسی استیضاح وزیر آموزش و پرورش و تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به جلسات آینده موکول شد

بررسی استیضاح وزیر آموزش و پرورش و تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به جلسات آینده موکول شد

یک عضو کمیسیون آموزش گفت: بررسی استیضاح وزیر و تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به جلسات بعدی کمیسیون آموزش و تحقیقات موکول شد.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: دستور جلسه امروز درباره بحث آسیب‌های اجتماعی بود که دستگاه‌های متولی امر از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور، نیروی انتظامی، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش در این جلسه حضور داشتند و به ارائه گزارش در این باره پرداختند.

وی با اشاره به گزارش‌ دستگاه‌های ذیربط در موضوع آسیب‌های اجتماعی گفت: طبق این گزارشات تولید مواد مخدر ازجمله تریاک در سطح جهان و در سطح منطقه افزایش پیدا کرده اما زندانیان مواد مخدر در کشور کمتر شده‌اند و مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر هم کاهش پیدا کرده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: تعداد مراکز درمانی مرتبط با اعتیاد و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد برای مبارزه با مواد مخدر در کشور بیشتر شده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شد شورای عالی اجتماعی به ریاست وزیر کشور و با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم ظرف یک ماه آینده راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس و مراکز آموزشی را ارائه دهند.

میرزاده خاطرنشان کرد: انتخاب نمایندگان ناظر شورای عالی آموزش و پرورش و نمایندگان ناظر در شورای سنجش و پذیرش دانشجو و انتخاب نمایندگان ناظر در شورای عالی عتف به میزان دوبرابر ظرفیت در کمیسیون برگزیده شدند که در صحن علنی مجلس انتخاب خواهند شد.

وی با اشاره به تغییر دستور جلسه در روز سه‌شنبه گفت: بررسی استیضاح وزیر آموزش و پرورش و تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به جلسات بعدی کمیسیون آموزش و تحقیقات موکول شد.

کد N1941869

وبگردی