آفتاب

یک‌شنبه ۴ شهریور | اتمام مهلت اظهار قیمت کالاهای IT وارداتی با ارز دولتی

یک‌شنبه ۴ شهریور | اتمام مهلت اظهار قیمت کالاهای IT وارداتی با ارز دولتی

همشهری آنلاین: پایان وقت اداری امروز یک‌شنبه چهارم شهریورماه آخرین مهلت اظهار کالاهای وارداتی با ارز دولتی و ارایه فاکتور قیمت برای فعالان بازار رایانه است.

به گزارش فارس، در تیرماه امسال که نرخ دلار تغییرات شدیدی را تجربه کرد دولت راهکاری برای مقابله با گران فروشی کالا در بازار اندیشید.

در آن زمان رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت که «تمامی کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی یا ۳۸۰۰ وارد می‌شوند، باید قیمت را مطابق با این ارز تعین و عرضه کنند و طبق دستور رییس‌جمهوری لیست کالاهایی که با دلار دولتی وارد شده‌اند، در سامانه ۱۲۴ (www.124.ir) سازمان حمایت قرار می‌گیرد تا مردم این لیست را مشاهده و در صورت مغایرت و گرانی، موارد را به سازمان اعلام کنند.»

در پیگیری فارس از اتحادیه فناوران رایانه تهران درباره اجرای این دستور در صنف رایانه و کالای IT، اعلام شد که پایان وقت اداری امروز آخرین مهلت اظهار کالاهای وارداتی با ارز دولتی و ارایه فاکتور قیمت برای فعالان بازار رایانه است.

سید مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در گفتگو با فارس، اظهار داشت: فعالان این بازار تا پایان وقت اداری امروز برای ارائه فاکتور مهلت دارند؛ در غیر این صورت سازمان بازرسی و سازمان تعزیرات به سراغ دفاتر و فاکتورهای آنها خواهند رفت و این بررسی‌ها آسان نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با دستور سازمان نظام حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده در تاریخ ۲۰ مرداد ۹۷ مقرر شده تمامی فروشندگان فاکتور قیمت به اتحادیه تحویل دهند که یک نسخه از این فاکتور به سازمان حمایت ارسال می‌شود.

میرمهدی گفت: پیش از این نیز نظارت بر قیمت‌ها در بازار وجود داشت اما پس از پیش آمدن ماجرای نرخ دلار و افزایش دو برابری نرخ دلار و نظارت‌ها بر قیمت فروش کالاهای آی تی در بازار جدی و سخت شده است.

به گفته وی، مصرف‌کنندگان می‌توانند در سایت اتحادیه و سایت سازمان حمایت قیمت کالا اصلی کالا را ببینند و اگر گران‌تر از قیمت اعلام شده کالایی را خریداری کرده اند شکایت کنند.

کد N1941666

وبگردی