آفتاب

چرا وقتی همه در فشار هستند، کرباسیان می‌گوید الحمدالله وضعیت اقتصادی کشور خوب است

چرا وقتی همه در فشار هستند، کرباسیان می‌گوید الحمدالله وضعیت اقتصادی کشور خوب است

نماینده دهلران گفت: چرا وقتی همه در فشار اقتصادی هستند وزیر مصاحبه می‌کند و می‌گوید الحمدالله وضعیت اقتصادی کشور خوب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شادمهر کاظم‌زاده در مخالفت با وزیر اقتصاد و دارایی گفت: آقای وزیر، کشور ما در معرض یک جنگ اقتصادی قرار گرفته در حالی که در اتاق جنگ آمریکا نقشه‌های جدیدی بر علیه کشور ترسیم می‌کنند و در سالروز ۲۸ مرداد ستاد جدیدی تشکیل می‌دهند، اما ما در مقابل این جنگ هیچ کاری نکردیم. پاتک ما چه بوده است؟ آیا غیر از این بوده که در این مدت سرمایه‌های کشور را حراج کردیم و ۶۰ تن سکه را توزیع کردیم؟

وی ادامه داد: امروز مردم افزایش قیمت‌ها را نه تنها احساس می‌کنند بلکه با گوشت و پوست خود آن را تحمل می‌کنند. اتاق جنگ باید با حضور افراد باهوش و انقلابی تشکیل شود. آقای وزیر کوچک شدن سفره مردم و فقر می‌تواند آسیب‌های جدی به اعتقادات مردم داشته باشد همچنان که امام موسی کاظم(ع) فرمود که مردم را فقیر نکنید که دین آنها از بین می‌رود.

کاظم‌زاده تصریح کرد: زمانی که برای گرفتن رای اعتماد آمدید از برنامه‌های خودتان گفتید و ما هم با توجه به صحبت‌ها و برنامه‌هایی که ارائه کردید، به شما رای مثبت دادیم. شما گفتید آسایش اقتصادی را به همراه می‌آورند اما امروز ما تنها چیزی که نمی‌بینیم همین آسایش است. آقای وزیر من زبان مردم هستم. سفره‌های مردم را می‌بینیم که هر روز کوچک‌تر می‌شود. من زبان دولت نیستم که یک شبه ارز را قاچاق اعلام کنم. ما بارها گفته‌ایم که بانک مرکزی باید استقلال داشته باشد و در سیاست‌های اقتصادی با وزارتخانه شما هماهنگ باشند، گفته‌اید که من کاره‌ای نیستم بانک مرکزی راسا اقدام می‌کند، ولی مطابق قانون این وظیفه وزارت اقتصاد است که انسجام سیاست‌های اقتصادی را به عهده بگیرد. امروز سوال‌های زیادی برای مردم به وجود آمده و شما باید به آنها جواب دهید. جواب شما برای این حجم نقدینگی چیست؟ نوسانات و التهابات ارزی در حالی اتفاق می‌افتد که کشورمان از نظر ظرفیت‌ها و امکانات سرشاری برخوردار است.

مخالف وزیر اقتصاد ادامه داد: این چیزی نیست جز عدم شایسته‌سالاری، عدم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده از نخبگان. اینکه می‌گویند دولت هزینه تغییرات را می‌خواهد از جیب مجلس بپردازد به فرض صحت آن ما باید به خاطر مردم این کار را بکنیم. استیضاح به عنوان برگ آخر قانونی مجلس استفاده می‌شود ما قبل از استیضاح دو نامه با بیش از ۱۸۰ هزار به دولت فرستادیم که لازم است تیم اقتصادی خود را تغییر دهند، اما چه شد؟

وی تصریح کرد:‌ مگر در تمام اتفاقات امروز به وزیر هشدار داده نشده بود؟ ایشان چه وقعی به جایگاه مجلس داشتند؟ امروز شما نمایندگان مجلس باید بگویید که وضعیت اقتصادی کشور بهتر شده است یا خیر. یکی از نمایندگان امروز به من گفت که خانمی شب گذشته به دفترشان مراجعه کرده و تقاضای ۵ هزار تومان پول برای شام داشته است. این باید وضعیت اقتصادی باشد؟ امروز برای دریافت وام کم‌بهره بیشتر مردم عذاب می‌کشند این در حالی است که ما اجازه برداشت از صندوق توسعه جهت اهدای وام داده‌‌ایم.

کاظم‌زاده گفت: چرا وقتی همه در فشار اقتصادی هستند وزیر مصاحبه می‌کند و می‌گوید الحمدالله وضعیت اقتصادی کشور خوب است.

کد N1941243

وبگردی