آفتاب
کاظم زاده در موافقت با استیضاح کرباسیان:

اتاق جنگ اقتصادی کشور نیاز به افراد متخصص و باهوش دارد

اتاق جنگ اقتصادی کشور نیاز به افراد متخصص و باهوش دارد

نماینده مردم دهلران در مجلس گفت:اتاق جنگ اقتصادی کشور نیاز به افراد متخصص و باهوش دارد که ساختارهای اقتصادی را به خوبی بشناسند.

به گزارش خبرنگار مهر، شادمهر کاظم زاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه کشورمان در معرض یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار دارد، اظهار داشت: در اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، برنامه ریزان برجسته ای نشسته اند که در سالگرد کودتای ننگین ۲۸ مرداد، طرح جامع تحریم ها را طراحی می کنند و روز ۱۳ آبان را به عنوان زمان آغاز تحریم ها اعلام کردند؛ در نقطه مقابل ما چه کرده ایم؟

وی با بیان اینکه ۶۰ تن از ذخایر طلای کشور در قالب پیش فروش سکه هدر رفته است، خطاب به وزیر اقتصاد گفت: در مقابل این اتفاقات چه کرده اید؟

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اتاق جنگ اقتصادی کشور نیاز به افراد متخصص و باهوش دارد که ساختارهای اقتصادی را به خوبی بشناسند؛ کاهش ارزش پول ملی و افزایش فقر می تواند آثار فرهنگی به دنبال داشته باشد.

کاظم زاده خطاب به کرباسیان تصریح کرد: ما به برنامه های شما رأی دادیم، اما بگویید در یک سال اخیر چه کردید؟ گفتید آرامش اقتصادی را دنبال می کنید، اما آیا این آرامش است؟

وی اظهار داشت: بانک مرکزی باید مستقل عمل کند نه اینکه دستوری و یک شبه نرخ ارز را اعلام کند؛ جالب است که آقای کرباسیان می گوید من هیچ کاره ام و بانک مرکزی تصمیم گیرنده است. این در حالی است که طبق ماده یک قانون تشکیل وزارت اقتصاد، وزیر اقتصاد مسئولیت دارد و باید مانند نخ تسبیح عمل کند.

 عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه با ظرفیت های بی شمار کشور، نوسانات فعلی اقتصادی قابل توجیه نیست، یادآور شد: چنین شرایطی نشانه عدم شایسته سالاری و عدم رعایت قوانین و اسناد بالادستی است.

کاظم زاده در پایان خاطرنشان کرد: ما استیضاح را به عنوان برگ آخر استفاده کردیم چرا که قبل از آن با امضای ۱۸۰ نماینده درخواست تغییر کابینه را مطرح کردیم، اما چه شد؟ حال اقتصاد کشور خوب نیست و در فقر می سوزد.

کد N1941206

وبگردی