آفتاب

نقوی حسینی: استفاده از سلاح یک کشور به معنای دخیل بودنش در جنگ نیست

نقوی حسینی: استفاده از سلاح یک کشور به معنای دخیل بودنش در جنگ نیست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید بین موضوع ساخت سلاح توسط یک کشور با نحوه استفاده آن تفاوت قائل شد؛ چون در غیر این صورت باید آمریکا را به دلیل ساخت سلاح‌های بسیار و دادن آن به گروه‌های مختلف جنایتکارترین کشور در تاریخ دانست.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تفاوتی بین موضوع بازار سلاح در اقتصاد جهانی و جنایات رخ داده در یمن وجود دارد که باید آنها را از هم تفکیک کرد.  بدان معنا که همه کشورها در بازار تسلیحات حضور دارند و به کشورهای مختلف سلاح می‌فروشند که انگلیس، آمریکا و فرانسه بزرگترین فروشندگان سلاح در دنیا هستند.

وی افزود: هر جا که بمباران و عملیات تروریستی و کشتار ملت‌ها انجام می‌شود بیشتر از سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی استفاده شده است. در بحران‌هایی همچون یمن، همه بمب‌ها و سلاح‌ها که باعث کشتار مردم یمن شده، آمریکایی و عربستانی است. پس باید با این تفکر که سلاح‌ها آمریکایی و عربستانی است این کشورها را به جنایات محکوم کرد که البته این اتفاق رخ نمی‌دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که آمریکا، صهیونسیت‌ها و عربستان ملت مظلوم یمن را با شدیدترین بمباران قتل عام می‌کنند گفت: آنها دانش آموزان مدرسه‌ای را بمباران کرده، دانش آموزان بی گناه و بی پناهی که هیچ سازمان بین المللی به داد آنها نمی‌رسد. آیا کشتن انسان‌های بیگناه و مظلوم جرم نیست؟ کشتاری که به سلاح آمریکایی انجام می‌شود و بر این جنایات سرپوش گذاشته می‌شود.

نقوی حسینی با بیان اینکه گسترده‌ترین و پردرآمدترین بازار سلاح تحت اختیار آمریکاست گفت: اگر این تفکر وجود داشته باشد که با استفاده از سلاح یک کشور آن کشور جنگ را به راه انداخته و در آن دخیل است اکنون آمریکا را باید به دلیل فروش سلاح و همه گروه‌های جنایت‌کار و دیکتاتور و متجاوز محکوم کرد. لذا وجود سلاح‌های ساخت یک کشور در کشور جنگ زده و درگیر به معنای دخیل دانستن آن کشور در جنگ نیست که اگر این طور باشد سلاح‌های آمریکایی بسیاری علیه ملت‌های مظلوم استفاده می‌شود؛ لذا باید آمریکا جنایت‌کارترین کشور در تاریخ بشریت باشد.

انتهای پیام

کد N1940435

وبگردی