آفتاب

دستگیری‌ها در عربستان به روسای قبایل رسید

دستگیری‌ها در عربستان به روسای قبایل رسید

همشهری آنلاین: نیروهای امنیتی سعودی در ادامه دستگیری فعالان مدنی و سیاسی و منتقدین اوضاع سیاسی و اقتصادی عربستان، رییس یکی از قبایل سرشناس این کشور را دستگیر و روانه زندان کردند.

به گزارش ایرنا، حساب کاربری 'معتقلی الرای ' (زندانیان عقیدتی) گزارش داد : حکومت سعودی 'فیصل بن سلمان بن جهجاه' رییس قبیله ' العتیبه' از قبایل سرشناس عربستان را به اتهام توئیت‌های وی که در آن به وجود فقر و اوضاع بد اقتصادی اشاره شده بود، دستگیر کرد.

این حساب کاربری به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

شماری از کاربران فضای مجازی در حمایت از جهجاه ، برخی توئیت‌های وی درباره فساد، گرانی، اوضاع بد معیشتی و فساد در این کشور را باز نشر کردند.

برخی کاربران دلیل دستگیری رییس قبیله العتیبه را عدم تحمل انتقادها از سوی حکومت صرف نظر از جایگاه اجتماعی منتقدین دانستند و از آنها انتقاد کردند.

برخی کارشناسان کشیده شدن دامنه دستگیری‌ها به روسای قبیله را اقدام خطرناکی دانستند که ممکن است در آینده امنیت و ثبات را در عربستان تحت تاثیر قرار دهد.

دولت عربستان از یک سال گذشته ده‌ها نفر از شاهزاده‌ها، تجار، بازرگانان، مبلغین مذهبی، شعرا، اساتید دانشگاه و فعالین مدنی به ویژه تعدادی از زنان این کشور را با اتهاماتی همچون فساد اقتصادی، جاسوسی و ارتباط با عوامل بیگانه دستگیر و روانه زندان کرده است.

برخی گزارش‌ها حاکیست که دولت عربستان سعودی به تازگی 5 تن از فعالان شیعه زن زندانی را به اعدام محکوم کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل دیروز (پنجشنبه اول شهريور) از مقام‌های سعودی خواست که حکم اعدام 'إسراء الغمغام' به همراه 4 متهم دیگر را به اتهام شرکت در تظاهرات ضد حکومتی لغو کند

کد N1939813

وبگردی