آفتاب

حجاج مدینه بعد، از سوم شهریور عازم مدینه می‌شوند

حجاج مدینه بعد، از سوم شهریور عازم مدینه می‌شوند

رئیس ستاد عملیات مکه تاکید کرد: اولین گروه از زائران مدینه، عصر روز سوم شهریور به تدریج به مدینه اعزام می‌شوند.

به گزارش ایلنا، نصرالله فرهمند با اعلام این خبر گفت: بازگشت حجاج به ایران از ۵ شهریور از فرودگاه جده و ۸ شهریور از فرودگاه مدینه آغاز می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه غروب روز ۱۲ ذی‌الحجه علیات ایام تشریق به لطف خدا و زحمات همه همکاران در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به پایان رسید و تمام زائران سرزمین منا را به سمت مکه ترک کردند، اظهار داشت: به دلیل آسیب‌شناسی و ارائه راهکار برای حل مشکلات در ۲۴ کمیته تخصصی پس از پایان حج ۹۶، ایام تشریق حج امسال با موفقیت انجام شد. 

رئیس ستاد عملیات مکه افزود: در طول سال مذاکرات و جلسات مختلفی با وزارت حج عربستان و سندیکای حمل و نقل عربستان برگزار کردیم و در نتیجه این جلسات، مشکلی در انتقال حجاج به عرفات، مشعر و بازگشت حجاج از منا به مکه نداشتیم.

فرهمند ادامه داد: در منا از کمک زائرخدمه‌ها و زائریارها و همچنین نیروهای بعثه برای راهنمایی حجاج استفاده کردیم. هیات پزشکی نیز برنامه‌های منسجم‌تری در منا اجرا کرد. استقرار درمانگاه‌ها در مناطق هشت‌گانه طرح جدیدی بود و موجب شد که حجاج برای درمان مستقیم به مرکز پزشکی مراجعه کنند. اداره کل تغذیه و تدارکات بیشتر کار تهیه غذا و انتقال آن به عرفات و منا را به صورت متمرکز انجام داد و نوع غذاها هم متناسب با ذائقه‌های حجاج ایرانی انتخاب شد.

وی اضافه کرد: مجموعه این تلاش‌های انجام شده موجب شد که رضایت حجاج به میزان قابل توجهی بیشتر از ایام تشریق سال گذشته باشد.

کد N1939759

وبگردی