آفتاب

آفریقای جنوبی: ترامپ فتنه‌انگیزی می‌کند

آفریقای جنوبی: ترامپ فتنه‌انگیزی می‌کند

همشهری آنلاین: مقام‌های آفریقای جنوبی سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص اصلاحات ارضی در این کشور، واشنگتن را به شعله‌ور کردن آتش درگیری‌ها و تنش‌های نژادی و فتنه انگیزی متهم کردند.

رئیس جمهوری آمریکا در صفحه خود در توییتر نوشته بود، دولت آفریقای جنوبی زمین‌های سفیدپوستان را مصادره می کند و از مایک پمپئو خواسته است در خصوص مصادره زمین‌ها و مزارع و جنایت کشتار گسترده کشاورزان در این کشور تحقیق کند.

مقام‌های آفریقای جنوبی در پی انتشار این توییت، واکنش نشان داده و دولت این کشور در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت، دولت آفریقای جنوبی چنین نگرش تنگ نظرانه‌ای که تنها در پی ایجاد اختلاف میان مردم و یادآور گذشته استعماری در این کشور است را رد می کند.

از سوی دیگر لیندیوی سیسولو وزیر امورخارجه آفریقای جنوبی سخنان ترامپ را محکوم کرد و گفت، این باعث تاسف است که او بر اساس اطلاعات نادرست چنین سخنانی بر زبان می‌آورد و در عین حال از واشنگتن خواست در این خصوص توضیح دهد.

ژولیوس مالیما رئیس حزب مبارزان برای آزادی اقتصادی نیز ترامپ را دروغگو و بیمار دانست و خطاب به او گفت: کاری به آفریقای جنوبی نداشته باشید، ما از شما نمی‌ترسیم.

مقام‌های آفریقای جنوبی اعلام کرده اند، اقلیت هشت درصدی سفیدپوستان، 72درصد زمین ها و مزارع را در این کشور در اختیار دارند و به همین دلیل در پی انجام اصلاحات ارضی هستند.

کد N1939615

وبگردی