آفتاب

خطر در کمین استقلال و پرسپولیس/ جوک نخوانید؛ بغداد را بگیرد

خطر در کمین استقلال و پرسپولیس/ جوک نخوانید؛ بغداد را بگیرد

بعد از سال‌ها ناکامی، این فصل دل به استقلال و پرسپولیس بسته‌ایم تا در لیگ قهرمانان آسیا بدرخشند و به مراحل بالاتر صعود کنند.

به گزارش ایلنا، این دو در یک چهارم نهایی با تیم‌هایی از لیگ ستارگان قطر برخورد کرده‌اند. الدحیل حریف پرسپولیس است و السد باید مقابل استقلال بازی کند. الدحیل، تلفیقی از الجیش و لخویا است که ابتدای فصل 2018-2017 این نام جدید را برای خود انتخاب کرد. این باشگاه با ستاره‌های پرشمار خود فصل قبل عنوان قهرمانی لیگ قطر را به دست آورد و برای فصل جدید هم یک مدعی جدی است. السد که نام آشنایی برای ما ایرانی‌ها دارد، فصل قبل را با حضور در رده دوم جدول رده‌بندی به پایان رساند. این تیم در فصل 2019-2018 برنامه‌های ویژه‌ای برای پایان دادن به سلطه الدحیل و کسب عنوان قهرانی در لیگ ستارگان تدارک دیده است.

السد در دو بازی نخست خود نشان داده که برای رسیدن به این هدف بزرگ، هیچ کمبودی ندارد. این تیم با مربیگری اوسوالدو فریرا، هفته نخست را با برد 6 بر صفر مقابل الخریطیات به پایان رساند. بغداد بونجاح هت‌تریک کرد، اکرم عفیف دو گل زد و محمد عبدالرحمان هم توانست یک گل وارد دروازه الخریطیات کند تا السد نخستین گام را محکم بردارد.

در بازی دوم، قدرت السد این بار به العربی دیکته شد. پیروزی 10 بر یک، نشانه‌هایی از قدرت تیمی بود که قرار است مقابل استقلال از ایران بازی کند. بغداد بونجاح به تنهایی 7 گل زد، اکرم عفیف مثل بازی قبل دو بار دروازه حریف را باز کرد و یک گل دیگر نیز توسط مدافع العربی وارد دروازه این تیم بخت برگشته شد.

السد در دو بازی 16 گل به ثمر رسانده و تنها یک گل خورده. بغداد بونجاح که فصل قبل در 22 بازی 16 گل زده بود، حالا در دو بازی نخست 10 گل وارد دروازه الخریطیات و العربی کرده و برای تمام مهاجمان حاضر در لیگ ستارگان خط و نشان کشیده. این مهاجم الجزایری که عضو تیم ملی این کشور هم هست، بر صدر جدول بهترین گلزن‌ها تکیه زده و البته اکرم عفیف از السد هم نزدیک‌ترین تعقیب کننده اوست.

السد از دو بازی 6 امتیاز گرفته، درست مثل الدحیل که حریف پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا است. الدحیل در بازی نخست، الشحانیه را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. یوسف العربی دبل کرد و نام تائه هی هم دیگر گل الدحیل را به ثمر رساند. الدحیل در بازی دوم میزبان الخور بود و موفق شد این تیم را نیز با 6 گل از پیش رو بردارد. یوسف العربی یک گل زد تا نشان بدهد همچنان امیدوار به کسب عنوان آقای گلی در لیگ ستارگان قطر است. البته السد و الدحیل، فقط در بونجاح و العربی خلاصه نمی‌شوند. از ستاره‌های خط حمله السد و الدحیل که فاکتور بگیریم، به ژاوی، گابی و ادمیلسون جونیور می‌رسیم که آنها هم بازیکنان مهمی در ترکیب دو تیم محسوب می‌شوند. این دو تیم البته در بازی هفته سوم به تساوی مقابل الغرافه و الریان رضایت دادند تا نشان دهند بیشتر تمرکزشان روی جدال مقابل استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان معطوف شده است.

وینفرد شفر در واکنش به برد 10 بر یک السد مقابل العربی گفت: «10 بر یک؟ بیشتر شبیه به یک جوک می‌ماند. گفتم که ایران قوی‌ترین لیگ غرب آسیا را دارد و برای همین از این نتایج در آن نمی‌بینید. قطعا حریف سختی داریم. السد خریدهای فوق‌العاده‌ای داشته اما ما تمرکزمان روی تیم خودمان است.»

نقدی هم به صحبت‌های شفر وارد است. فاصله السد با العربی، در هیچ یک از سال‌های اخیر 9 گل نبوده. نتیجه‌ای که در این بازی به دست آمده، نشان از قدرت السد دارد. تیمی که به اعتقاد شفر بازیکنان مهمی جذب کرده و قوی‌تر از قبل شده. برای استقلال بهتر است این نتیجه را جدی بگیرد و همه اتفاق‌های این بازی پرگل را نشانه ضعف لیگ قطر نداند.

السد و الدحیل، در دو هفته نخست لیگ ستارگان قطر، روی هم 25 گل زده و تنها یک گل دریافت کرده‌اند. این دو با ستاره‌هایی که لیگ ستارگان برای‌شان کوچک است، دلخوش به حضوری پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا هستند. حریفانی خطرناک و تا دندان مسلح که می‌کوشند افتخاری دیگر برای فوتبال قطر در‌ سطح آسیا کسب کنند و البته در این راه بخت‌شان هم کم نیست.

کد N1938060

وبگردی