آفتاب

طرح تحول سلامت در اولویت است | مشکلات مالی طرح را برطرف می‌کنیم

طرح تحول سلامت در اولویت است | مشکلات مالی طرح را برطرف می‌کنیم

همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت همواره جزو اولویت‌های اول دولت بوده و هست گفت: هر قدر کسری بودجه در این طرح وجود داشته باشد، روش‌های تامین آن را پیدا می‌کنیم و دولت مشکلات مالی این طرح را بر طرف می‌کند

اسحاق جهانگیری در گفت‌و‌گو با ایرنا در افزود: حتما طرح تحول سلامت در مقطع فعلی جزو اولویت‌های دولت است تا مردم دغدغه‌ای برای درمان نداشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات بودجه‌ای و بدهی حدود 15 هزار میلیارد تومانی بیمه‌های سلامت که بعد از اجرای طرح تحول سلامت به خصوص در سال‌های اخیر به وجود آمده، افزود: بخشی از منابع طرح تحول نظام سلامت مربوط به منابع بیمه‌ای است که محدودیت‌هایی به وجود آمده است. جزو سیاست‌های قطعی دولت این است که موانع و مشکلات طرح سلامت را رفع کند البته در طرح هم قرار است اصلاحاتی انجام گیرد و متناسب با بودجه دولت آن اصلاحات هم انجام می‌شود.

جهانگیری درباره برنامه دولت برای ادامه یا اصلاح طرح تحول سلامت اظهار داشت: مشکلات بودجه‌ای که برای طرح تحول سلامت به وجود آمده طبیعی است؛ بالاخره دولت منابع درآمدی و هزینه‌ای دارد. گاهی اوقات به دلایلی منابع درآمدی دولت متناسب با برنامه‌های پیش‌بینی شده، به دست نمی‌آید و مجبور است اولویت بندی در پرداخت‌ها داشته باشد، اما این طرح حتما ادامه پیدا می‌کند و جزو اولویت‌های اصلی دولت است و حتما منابع لازم برای ادامه این طرح تأمین می‌شود.

کد N1937816

وبگردی