آفتاب

فیلم‌های ترسناک انیمیشن در انتظار مخاطبان

فیلم‌های ترسناک انیمیشن در انتظار مخاطبان

شهریور و مهر ماه سال جاری، ماه‌های پر کار برای انیمیشن ایران خواهد بود چنانکه شاهد حضور پررنگ آثار ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی هستیم. حتا مخاطبان می‌توانند به نظاره فیلم‌های ترسناک بنشینند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهریور و مهر ماه سال جاری، ماه‌های پر کار برای انیمیشن ایران خواهد بود چنانکه شاهد حضور پررنگ آثار ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی هستیم.

سیدعلیرضا گلپایگانی (عضو هیئت علمی گروه کارشناسی ارشد انیمیشن دانشگاه هنر) درخصوص آثاری که از ایران طی ماه‌های آینده در جشنواره‌های بین‌المللی حضور خواهند داشت، گفت: انیمیشن بدو رستم بدو، به کارگردانی حسین ملایمی برای حضور در 2 جشنواره خارجی ازجمله هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه visioni corte ایتالیا و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های پارسی زبان استرالیا انتخاب شده‌است. این جشنواره‌ها طی مهر و شهریور سال جاری برگزار خواهند شد.

به گفته او، داستان انیمیشن بدو رستم بدو از تراژدی رستم و سهراب رها شده و نگاهی طناز به این داستان دارد.  داستان از این قرار است که رستم پهلوان ملی ایران به آینده سفر می‌کند و به تهران امروز می‌آید تا آنچه را که بر سر فرزندش سهراب آورده، جبران کند. اما با ورود به تهران بین انتخاب راه قانونی یا غیرقانونی برای رسیدن به هدف خود می‌ماند و نمی‌داند کدام راه را انتخاب کند.

به گفته گلپایگانی، سفرهای گربه سفید ایرانی به آمریکا و انگلیس تحت عنوان«هیچکس» ساخته الهام طرقی نیز یکی دیگر از انیمیشن‌های ایرانی است که در شهریور و مهرماه سال جاری در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی «لیف آف گلوبل نت ورک» نیویورک حضور خواهد داشت.

او درخصوص داستان انیمیشن کوتاه «هیچکس» گفت: این انیمیشن درباره گربه‌ای سفید رنگ است که در شهری با ساکنان سیاه رنگ زندگی می‌کند. هیچ کدام از ساکنان شهر به او توجه نمی‌کنند چراکه متفاوت است؛ حتی گربه‌های سیاه نیز به او توجه نمی‌کنند تا اینکه در اوج ناامیدی یک پرنده سفید کوچک را ملاقات می‌کند.

حضور انیمیشنی از ایران در نهمین دوره جشنواره فیلم «تصاویر وحشتناک»، دیگر خبری بود که گلپایگانی به ایلنا داد و گفت: انیمیشن «آدم خانگی» ساخته مرضیه ابرارپایدار در این رویداد موضوعی روی پرده می‌رود. این جشنواره شهریور ماه سال جاری در آمریکا برگزار می شود و فیلم‌های سینمایی، داستانی و انیمیشن با موضوعات فانتزی و ترسناک را به نمایش می‌گذارد.

به گفته این انیماتور، داستان انیمیشن «آدم خانگی» ماجرای یک مرد فروشنده حیوانات را عنوان می‌کند که در مغازه‌ خود به خواب رفته و خود را گرفتار در قفس حیوانات و کابوسی ترسناک می‌بیند. او در پی نجات از حیوانات می‌گریزد، ولی هربار به مانعی برخورد می‌کند. این فیلم با توجه به موضوعات محیط زیستی که مطرح می‌کند مورد توجه قرار گرفته است.

او با اشاره به آنکه «آقای گوزن» که یکی از موفق‌ترین انیمیشن‌های ایران محسوب می‌شود در راه کوزوو قرار گرفته گفت: این انیمیشن به کارگردانی مجتبی موسوی در نهمین دوره از جشنواره «انیبار»؛ تنها جشنواره انیمیشن کشور کوزوو نمایش داده شد.

گلپایگانی همچنین از حضور فیلم کوتاه «سکوت» به کارگردانی ایمان داوری در بخش فینال چهارمین جشنوارهMarietta International Film Festival در آمریکا خبر داد و گفت: این جشنواره ٣ شهریور در شهر مریتا به نمایش درمی‌آید.

کد N1937663

وبگردی