آفتاب

عملیات پلیس برای دستگیری بیش از ۱۰۰۰ مجرم در تهران/کشف هزاران دلار و یوروی تقلبی

عملیات پلیس برای دستگیری بیش از ۱۰۰۰ مجرم در تهران/کشف هزاران دلار و یوروی تقلبی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری بیش از ۱۰۰۰ مجرم و ۳۰۰ معتاد در تهران در جریان اجرای طرح رعد خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای چهاردهمین مرحله از طرح رعد که صبح امروز در مقر پلیس پیشگیری تهران بزرگ برگزار شد، گفت: همکاران من در مجموعه کلانتری‌های سراسر کشور بیش از ۳۳۰ حکم قضایی دریافت کرده و برای دستگیری مجرمان وارد عمل شده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع از میان ۳۳۰ حکم قضایی، ۳۰۰ مخفیگاه سارقان و مال‌خران مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در عملیات‌های مختلف همکاران من در مجموعه کلانتری‌ها،  ۵۵۵ سارق و مال‌خر دستگیر شدند که این افراد در قالب ۲۹ باند فعالیت می‌کردند.

رحیمی با بیان اینکه این افراد تاکنون به ارتکاب بیش از یکهزار و ۲۵۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، افزود: ۵۰ درصد دستگیر شدگان دارای سابقه دستگیری هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه را۳.۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی به اقدامات پلیس پیشگیری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: ۵۲ پرونده قاچاق کالا در این مرحله از طرح رعد مورد رسیدگی قرار گرفته و درجریان آن ۲۳ قاچاقچی دستگیر و ۱۲ باند قاچاق کالا نیز منهدم شد.

رحیمی با بیان اینکه از این افراد بیش از ۱۰ هزار دلار و ۴۴۸۰ یورو تقلبی کشف و ضبط شد، گفت: ارزش ریالی اموال قاچاق مکشوفه بیش از پنج میلیارد تومان است.

وی جمع‌آوری معتادان و خرده‌فروشان را نیز طرح دیگر پلیس در اجرای طرح رعد برشمرد و گفت: در جریان این عملیات نیز مجموعا ۴۶۰ خرده‌فروش در نقاط مختلف تهران دستگیر شدند. شش باند تهیه و توزیع موادمخدر نیز منهدم شده و ۳۱۰ معتاد نیز جمع‌آوری شده که به مراکز بازپروری و ترک اعتیاد تحویل داده شده‌ است.

رحیمی همچنین از کشف شش قبضه سلاح جنگی، ۷۲ قبضه سلاح سرد و یکهزار و ۶۴۹ عدد مهمات جنگی در این طرح خبر داد و گفت: در این عملیات‌ها، ۱۲ نفر نیز در ارتباط با سلاح دستگیر شدند.

انتهای پیام

کد N1937567

وبگردی