آفتاب
بازی های آسیایی 2018

آنچه در روز دوم بازی های آسیایی گذشت/ ضعیف تر از روز اول؛ به صرف هت تریک و تاریخ سازی

آنچه در روز دوم بازی های آسیایی گذشت/ ضعیف تر از روز اول؛ به صرف هت تریک و تاریخ سازی

کشتی آزاد سومین طلای خود را به دست آورد و سابر ایران هم بعد از 44 سال صاحب مدال انفرادی شد.

به گزارش ایلنا، روز دوم بازی های آسیایی به اتمام رسید و کاروان ایران در این روز موفق به گرفتن سه مدال شد که یکی از این مدال ها طلا بود و دو تای دیگر برنز. کاروان ایران تا پایان روز دوم در رده ششم قرار دارد.

کشتی آزاد:

پرویز هادی در تنها وزن باقی مانده موفق شد با قدرت هر چه تمام تر 4 رقیب خود را از کشورهای هند، قزاقستان، ازبکستان و چین را شکست دهد و سومین مدال طلای کشتی آزاد را به دست بیاورد. هادی 4 سال قبل هم این عنوان را در اینچئون بدست آورده بود.

تیراندازی:

امیر محمد نکونام در تفنگ 10 متر آقایان و آرمینا صادقیان به همراه الهه احمدی در بخش بانوان موفق به حضور در فینال شدند. احمدی و نکونام به رده هفتم رسیدند و صادقیان در رده چهارم قرار گرفت و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند. امیرسیاوش ذوالفقاریان موفق به حضور در فینال نشد.

در تیراندازی اهداف پروازی هم در دومین روز شیوا فرهپور و سپیده سیرانی از بانوان و محمدحسین پرورش نیا و علی حافظی از آقایان عملکرد خوبی نداشتند و به فینال نرسیدند.

هندبال:

تیم ملی هندبال ایران در اولین بازی دور دوم به مصاف بحرین رفت و با نتیجه 29 بر 23 شکست خورد تا شانس حضورش در جمع 4 تیم پایانی کاهش پیدا کند. کره جنوبی و هنگ کنگ دیگر تیمهای این گروه هستند.

دوچرخه سواری:

حسین زنجانیان در رقابت های دانهیل توانست به فینال راه پیدا کند اما در این مرحله به توفیقی نرسید و در رده پنچم جای گرفت.

تکواندو:

الهه شیدایی و ملیکا میرحسینی در اوزان منفی 58 و منفی 67 کیلوی بانوان در دور دوم رقابت خود به رقبای قزاق و اردنی باختند و حذف شدند. فرزان عاشورزاده هم در بخش آقایان پس از یک دور استراحت و دو برد پرقدرت در نیمه نهایی به مصاف نیاز سوناتوف رفت و 15-13 باخت تا مدال برنز نصیبش شود.

ووشو:

هانیه رجبی و فاطمه حیدری در دو قسمت تالو به ادامه رقابت روز قبل خود پرداختند و در نهایت شش و نهم شدند.

در بخش ساندا هم رضا سبحانی با قبول شکست در برابر قهرمان جهان از کشور میزبان با نتیجه 2-1 حذف شد اما عرفان آهنگریان و فرود ظفری در اوزان منفی 60 و منفی 65 کیلوگرم با شکست رقبای خود به یک چهارم نهایی رسیدند.

روئینگ:

محسن شادی در روئینگ تک نفره آقایان به رپه شارژ رفت. نسرین ملایی در قسمت بانوان موفق به صعود به فینال شد. تیم دو نفره سبک وزن مردان راهی رپه شارژ شد و تیم دو نفره زنان هم باز به فینال راه پیدا کرد.در روئینگ سبک وزن 4 نفره کردان هم تیم ایران بعد از کسب مقام اولی در مقدماتی به فینال صعود کرد.

کبدی:

تیم کبدی بانوان ایران با شکست 47-19 بنگلادش به دومین برد پیاپی خود دست پیدا کرد و صعودش به مرحله بعد را قطعی کرد. تیم مردان ایران هم با نتیجه 36-20 از سد پاکستان قدرتمند گذشت تا پس از ژاپن دومین برد خود را هم بدست بیاورد و مسیر صعودش به مرحله بعد را قطعی کند.

تنیس:

شاهین خالدان، امیرحسین بادی و غزل پاک باطن درهمان نخستین پیکار خود شکست خوردند و به مرحله بعدی نرسیدند. تیمهای دو نفره مردان و زنان ایران نیز به راحتی مغلوب رقبای خود شدند تا کاروان تنیس ایران به کار خود پایان دهد.

شمشیربازی:

دو سابریست شناخته شده ایران یعنی مجتبی عابدینی و علی پاکدامن امروز به مصاف رقبا رفتند. پاکدامن با 5 برد و عابدینی با سه برد و دو باخت به دور اصلی راه پیداکردند. هر دو به یک چهارم نهایی رسیدند اما در این مرحله عابدینی مغلوب قهرمان کره ای المپیک، گو بونگیل شد و 15-12 باخت و حذف شد. اما علی پاکدامن به نیمه نهایی رسید و در یک جدال نفس گیر به دیگر نماینده کره 15-14 باخت و صاحب مدال برنز شد.

سپک تاکرا:

تیم سپک تاکرای رگوی ایران به مصاف هندوستان رفت و با نتیجه 2-1 شکست خورد. آنها در بازی اول هم به اندونزی باختند تا از رسیدن به مرحله بعد بازمانند در بخش سه نفره حذف شوند.

پاراگلایدر:

سید علیرضا عمیدی نمین یکی از سه نماینده رشته پاراگلایدینگ کشورمان در راند اول مسابقات رشته پاراگلایدینگ با بهترین امتیاز (2 سانتیمتر) در جمع پنج نفر برتر دور مقدماتی قرار گرفت. نتیجه و امتیاز مسابقات پاراگلایدینگ با فاصله ورزشکار هنگام فرود از محلی که برای فرود مشخص شده محاسبه می‌شود که هر چه این فاصله کمتر باشد، ورزشکار نتیجه بهتری گرفته و امتیاز صفر یا همان فرود در نقطه مشخص شده بهترین نتیجه است. حسین عباسقلی‌زاده و محمود شیرازی نیا دیگر نمایندگان کشورمان با 22 و 52 سانتیمتر فاصله به ترتیب در جمع 20 و 30 نفر اول راند نخست قرار گرفتند.

سوارکاری:

سهیلا سهی نماینده 52 ساله ایران در ماده درساژ به عنوان اولین بانو به میدان رفت و رده دوازدهم را مال خود کرد.

والیبال ساحلی:

هر دو تیم الف و ب والیبال ساحلی ایران موفق شدند با شکست تیمهای تایلند و تیمور شرقی کار خود را پرقدرت آغاز کنند.

ژیمناستیک:

تیم ژیمناستیک ایران امروز کار خود را آغاز کرد و درپایان با قرار گرفتن در رده هشتم راهی دیدار فینال شدند. همچنین سعید رضا کیخا با کسب حدنصاب نمره در خرک راهی مرحله پایانی شد و باید برای کسب مدال تلاش کند.

فوتبال:

تیم ملی فوتبال ایران در سومین و آخرین بازی مرحله گروهی خود به مصاف میانمار رفت و با نتیجه 2-0 شکست خورد اما با این وجود به خاطر شکست 3-0 عربستان مقابل کره شمالی در صدر جدول رده بندی قرار گرفت و باید یکم شهریور ماه به مصاف تیم قدرتمند کره جنوبی برود.

کد N1937238

وبگردی