آفتاب

پیش بینی ورود 30 هزار رأس دام برای عید قربان امسال/اعلام نرخ گوشت دام زنده از فردا

پیش بینی ورود 30 هزار رأس دام برای عید قربان امسال/اعلام نرخ گوشت دام زنده از فردا

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر تهران با تاکید بر اینکه پیش بینی می‌شود امسال برای عید قربان حدود 30 هزار رأس دام زنده وارد مراکز عرضه دام بهداشتی شهرداری تهران شود، افزود: پس از انجام کارشناسی‌ها تا پایان امروز، از صبح فردا قیمت هر کیلو دام زنده اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین رحیمی در نشست خبری امروز دوشنبه در تشریح روند قیمت گذاری هر کیلو گوشت دام زنده گفت: محوریت ما برای قیمت گذاری ابتدا سلامت شهروندان است. تلاش بسیاری کردیم که در کمیته قیمت گذاری نرخ هر کیلو گوشت دام زنده را بگیریم و قیمت را به صورت کارشناسی کشف کنیم تا اجحافی به تولید کننده و مصرف کننده وارد نشود.

وی افزود: قطعا تا پایان امروز با تکمیل کارشناسی‌ها قیمت هر کیلو گوشت دام زنده را برای فردا اعلام می‌کنیم و پس از تعیین سقف قطعا نخواهیم گذاشت قیمت دام زنده در مراکز عرضه بیش از سقف تعیین شده باشد.

رحیمی تاکید کرد: قطعا اجازه عرضه دام خارج از جایگاه‌های تعیین شده داده نخواهد شد تا سلامت مردم به خطر نیفتد و این کار را با همکاری شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: دامی که در مراکز عرضه دام عرضه می‌شود با سطح شهر کاملا متفاوت است و سلامت کیفیت آن تضمین شده است. بی تردید در بحث تعیین قیمت همه شاخص‌های موجود در نظر گرفته می‌شود و قیمت با کارشناسی دقیق اعلام می‌شود.

رحیمی درباره تعداد دام‌هایی که برای عید قربان امسال وارد جایگاه‌های عرضه دام زنده شهر تهران می‌شوند، گفت: سال گذشته حدود 28 هزار رأس دام وارد جایگاه‌های ما شد که مردم دام‌های خود را به صورت سالم و با وزن دقیق تحویل گرفتند. از این میزان حدود 14 هزار رأس دام ذبح شد. امسال نیز پیش بینی می‌کنیم حدود 30 هزار رأس دام باید وارد مراکز عرضه دام زنده شوند که این دام‌ها از استان‌هایی همچون اردبیل، همدان، کردستان و قم به شهر تهران وارد می‌شود.

وی ادامه داد: در تمامی جایگاه‌ها یک غرفه فرهنگی داریم تا محیط خشن قربانگاه‌ها کمی با اجرای برنامه‌های شاد تلطیف شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران درباره ساعت کاری جایگاه‌ها گفت: تمامی جایگاه‌ها از 9 صبح فردا فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و در روز عید قربان نیز از پنج صبح تا ساعت 15 فعالیت خواهند داشت. مراکز ثابت عرضه دام در مناطق 4، 15 و 18 از 8 صبح روز عرفه به شهروندان تهرانی ارائه خدمات خواهند داشت.

وی ادامه داد: امسال 27 جایگاه در شهر تهران به صورت موقت و دائم به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند و در مناطق 4، 15، 2 و 18 هر یک دو جایگاه دارند. اگر ظرفیت زمین بیشتر بود قطعا مراکز بیشتری دایر می‌شد تا شهروندان بتوانند در کمترین زمان ممکن خدمات خود را دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز با اشاره به اهمیت ویژه سلامت شهروندان به بیماری تب کریمه کنگو اشاره کرد و افزود: سال گذشته نیز این بیماری وجود داشت اما با گرمی هوا زمینه رشد بیشتر این ویروس فراهم می‌شود. این بیماری از طریق خون منتقل می‌شود. لذا برای ما اهمیت زیادی دارد تا نسبت به کنترل این بیماری و خطرات آن و در جهت تضمین سلامت شهروندان اقدامات موثری را انجام دهیم. سلامت تمامی دام‌ها در مراکز عرضه توسط دامپزشکان به تایید می‌رسد تا شهروندان با اطمینان کامل دام مورد نظر خود را خریداری کنند. همچنین در تمامی مراکز روحانیون جهت نظارت بر ذبح اسلامی مستقر خواهند بود.

انتهای پیام

کد N1936777

وبگردی