آفتاب

قلعه‌نویی - تراکتورسازی؛ نبرد شما 13

قلعه‌نویی - تراکتورسازی؛ نبرد شما 13

قلعه‌نویی در 3 تیم استقلال، سپاهان و ذوب آهن تا به حال 12 بار مقابل تراکتورسازی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سپاهان در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر روز جمعه و از ساعت 20 در ورزشگاه نقش جهان میزبان تراکتورسازی است و این دیدار به واسطه حضور قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهان جذابیت مضاعفی پیدا کرده است.

قلعه‌نویی تا به حال روی نیمکت 3 تیم استقلال، سپاهان و ذوب آهن رو در روی تراکتورسازی قرار گرفته است که حاصل آن 12 بازی در لیگ برتر بوده که حاصل آن 5 پیروزی برای قلعه‌نویی و 3 پیروزی برای تراکتورسازان بوده و 4 بازی به تساوی انجامیده است.

در 17 دوره گذشته لیگ برتر قلعه‌نویی از فصل سوم کارش را به عنوان سرمربی شروع کرد و در دوره نخست لیگ که تراکتورسازی حضور داشت، هنوز فعالیتش را آغاز نکرده بود و بدین ترتیب نخستین تقابلشان تا لیگ نهم که تراکتورسازی مجددا به لیگ برتر بازگشت، به تعویق افتاد.

سرمربی کنونی سپاهان در فصل نهم از استقلال جدا شده بود و برای اولین بار هدایت سپاهان را بر عهده گرفت و نخستین تقابلش با تراکتورسازی رو نیمکت این تیم شکل گرفت. اولین تقابل دو تیم در اصفهان با پیروزی 3-1 سپاهانی‌ها همراه بود و قلعه‌نویی، تراکتورسازیِ کمالوند را از پیش رو برداشت. دیدار برگشت دو تیم در تبریز به تساوی 1-1 رضایت دادند.

فصل بعد هم سپاهان و قلعه‌نویی به همکاری خود ادامه دادند و در این فصل 2 تقابل این سرمربی با تراکتورسازی در بازی رفت در اصفهان با پیروزی 1-0 وی همراه بود و بازی برگشت را هم 3-1 در تبریز به پیروزی رسید تا 3 شکست و یک تساوی حاصل کار تراکتورسازان در 4 دیدار ابتدایی با قلعه‌نویی باشد.

لیگ یازدهم قلعه‌نویی و سپاهان قطع همکاری کردند و وی راهی تراکتورسازی شد و حاصل یک فصل همکاری طرفین نایب قهرمانی در لیگ برتر بود.

او در پایان فصل سرخپوشان تبریزی را ترک کرد و به تیم محبوبش استقلال برگشت. قلعه‌نویی فصل‌های دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم را در استقلال بود و در این دوران 6 بار به مصاف تیم پرطرفدار تبریزی رفت.

اولین تقابل قلعه‌نویی با تراکتورسازی روی نیمکت استقلال در لیگ دوازدهم در تبریز شکل گرفت که تراکتورسازان 2-0 پیروز شده و نخستین شکست ژنرال برابر این تیم رقم خورد. بازی برگشت را استقلال با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

در لیگ سیزدهم در تبریز دو تیم به تساوی یک - یک رسیدند و بازی برگشت در تهران منجر به پیروزی 3-1 تراکتورسازان شد.

لیگ چهاردهم در تبریز دو تیم به تساوی 2-2 رضایت دادند و در تهران پیروزی پرگل 4-1 برای سرخپوشان تبریزی رقم خورد.

قلعه‌نویی در پایان فصل از استقلال جدا شد، دوران کوتاهی در ملوان حضور داشت و از این تیم کنار رفت تا در نیم فصل دوم بازهم به تراکتورسازی برگشت و لیگ شانزدهم هم در جمع تبریزی‌ها بود تا در پایان فصل و در لیگ هفدهم به ذوب آهن پیوست.

فصل گذشته و در زمان هدایت قلعه‌نویی در ذوب‌آهن بازی رفت دو تیم در تبریز به تساوی بدون گل ختم شد و در دیدار برگشت در اصفهان ذوبی‌ها با نتیجه پرگل 3-0 به پیروزی دست یافتند.

در مجموع 12 بازی انجام شده، تیم‌های قلعه‌نویی 17 بار به گل رسیدند و 15 گل هم تراکتوری‌ها به ثمر رساندند.

سیزدهمین تقابل دو تیم در شرایطی در اصفهان و ورزشگاه نقش جهان رقم می‌خورد که دو تیم تغییرات زیادی در ترکیب خود ایجاد کرده و با بستن یک تیم پرمهره به دنبال قهرمانی و کسب سهمیه هستند.

کد N1936761

وبگردی