آفتاب

پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مصداق «مک‌کارتیسم» است

پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مصداق «مک‌کارتیسم» است

رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد که کسی از اعضای دولت او آدم‌فروش نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در پیامی توئیتری گفت که دولت او «آدم‌فروش» نیست.

اشاره ترامپ به دادستان کاخ سفید در دوران صدارت «ریچارد نیکسون» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا است که اسناد پرونده مشهور واترگیت را در اختیار رسانه‌ها گذاشت.

او همچنین پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ را «مک‌کارتیسم» نامید. مک‌کارتیسم به فعالیت‌های ضدکمونیستی «جوزف مک‌کارتی»، سناتور جمهوری‌خواه، در آغاز دوره جنگ سرد، که موجب شد موجی از عوام‌فریبی، سانسور، فهرست‌های سیاه، گزینش شغلی، مخالفت با روشنفکران، افشاگری‌ها و دادگاه‌های نمایشی و تفتیش عقاید، فضای اجتماعی دهه ۱۹۵۰ آمریکا را دربرگیرد، اشاره دارد.

ترامپ در چندین پیام توئیتری به گزارش‌های روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر این‌که «دان مک‌گان»، مشاور حقوقی کاخ سفید، به‌شکلی فشرده با تیم تحقیقاتی دست داشتن روسیه رد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همکاری داشته، واکنش نشان داد. 

ترامپ در پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: «نیویورک تایمز امروز مقاله‌ای دروغین نوشته است دال بر آن‌که چون دان مک‌گان، مشاور کاخ سفید، ساعت‌ها در برابر شورای تحقیقات شهادت داده، پس او هم حتما مانند جان دین یک “آدم‌فروش” است. اما من به او و دیگران اجازه دادم شهادت دهند؛ چیزی برای پنهان کردن نداشتم. چیزی برای پنهان کردن ندارم...»

ترامپ در توئیت خود املای واژه مشاور (counsel) را به غلط Councel نوشته است.  

این در حالی است که نیویورک تایمز همچنان بر صحت گزارش خود تاکید می‌کند. 

 

کد N1936714

وبگردی