آفتاب
رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تاکید کرد؛

شرط اجرای مدل درست توانبخشی در کشور/بیمه ها باید توجیه شوند

شرط اجرای مدل درست توانبخشی در کشور/بیمه ها باید توجیه شوند

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، گفت: اگر بخواهیم مدل درست توانبخشی را در جامعه داشته باشیم، باید این خدمات تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر مسعود عرب روز یکشنبه در نشست خبری، به وظایف و خدمات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اشاره کرد و افزود: ما تنها دانشگاهی هستیم که در حوزه سلامت اجتماعی، کار می کنیم. هر چند این قبیل حوزه ها چندان شناخته شده برای عموم جامعه نیستند.

وی، رسالت اصلی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را، ارائه الگوهای مدرن توانبخشی به وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: این دانشگاه وظیفه دارد در حوزه سلامت اجتماعی، برای وزارت بهداشت، الگو تعریف کند.

عرب ادامه داد: متاسفانه اغلب مردم از سلامت فقط مفهوم سلامت جسمی را می شناسند، در حالی که سلامت در حوزه اجتماعی و...، نیز وظایف و ماموریت هایی دارد که می بایست به درستی برای مردم تبیین کرد.

وی با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت فقط در ۲۵ درصد سلامت جامعه دخالت دارد، افزود: ۷۵ درصد دیگر، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت است.

عرب با تاکید بر اینکه رسالت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی متفاوت با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور است، تصریح کرد: تنها بیمارستان دانشگاهی توانبخشی، زیر مجموعه این دانشگاه است.

وی با گلایه از مغفول ماندن خدمات توانبخشی در جامعه، افزود: اگر قرار است مدل درست توانبخشی را در جامعه اجرا کنیم، باید این خدمات تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

عرب ادامه داد: باید بیمه ها را توجیه کنیم که خدمات توانبخشی را در یک سطحی تحت پوشش قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، از مطالعه پروژه «پزشکی از راه دور»، به عنوان یکی از مهم ترین طرح های این دانشگاه نام برد و گفت: مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه مشغول کار بر روی این پروژه است و می خواهیم ظرف چند سال آینده، اجرای آن را اجباری کنیم.

عرب با اشاره به شبکه بهداشت کشور، افزود: اگر بتوانیم غربالگری نوزادان را وارد این شبکه کنیم، می توانیم ارزیابی دقیقی از اختلالات تکاملی نوزادان کشور داشته باشیم.

کد N1936407

وبگردی