آفتاب
بازی های آسیایی 2018

آنچه در روز اول بازی های آسیایی گذشت/ قبولی با نمره بالا

آنچه در روز اول بازی های آسیایی گذشت/ قبولی با نمره بالا

روز نخست بازی های آسیایی با بر جای ماندن 5 مدال گذشت.

به گزارش ایلنا، روز نخست هجدهمین دوره بازی های آسیایی امروز رسما آغاز شد و نمایندگان ایران در این روز در رشته های مختلف پا به میدان گذاشتند و در مجموع نتایج جالب توجهی هم به دست آمد که ما حصل آن 5 مدال رنگارنگ بود. درخشش کشتی گیران آزادکار و همچنین عملکرد ایده آل پومسه کاران و نمایش قابل قبول بانوان از نکات برجسته روز نخست بود.

در ادامه هر رشته را به تفکیک مورد بررسی قرار می دهیم:

تکواندو(پومسه):

برای اولین بار مسابقات پومسه در بازی های آسیایی شرکت داشت و نمایندگان ایران در بخش انفرادی و تیمی درهر دو قسمت بانوان و آقایان به روی شیاپ چانگ آمدند که ماحصل آن دو مدال نقره دور از انتظار بود.

ملی پوشان خانم و آقای ایران در قسمت تیمی به توفیق چندانی نرسیدند و در مراحل حذفی کنار رفتند اما در بخش انفرادی کوروش بختیار و مرجان سلحشوری فوق العاده کار کردند و دو مدال نقره را به دست آوردند.

سلحشوری در بازی پایانی مقابل نماینده کشور میزبان شکست خورد و بختیار هم در جدالی به شدت نزدیک مغلوب نماینده کره جنوبی شد. هر دو ورزشکار ایران اگر کمی داوری ها سمت و سو نداشت می توانستند به خوش رنگ ترین مدال هم برسند اما به هر حال نتیجه آنها برای کاروان ایران قابل قبول و فوق العاده بود.

شمشیربازی:

مسابقات شمشیربازی هم امروز آغاز شد و خانم ها در سابر انفرادی به میدان رفتند و اقایان هم در اپه رو در روی رقبا قرار گرفتند که مدالی در این میان به دست نیامد اما در مجموع عملکرد چندان بدی را مشاهده نکردیم و خانم ها نمایش خوبی داشتند.

نجمه سازنچیان و فائزه رفیعی بعد از عبور از مرحله پول در جدول اصلی و در مرحله یک هشتم نهایی به رقبای خود با فاصله نزدیک باختند اما محمد رضایی و محمد اسماعیلی بعد از صعود از پول، در جدول 32 نفره مقابل رقبای خود حرف خاصی برای گفتن نداشتند و کنار رفتند.

شنا:

علیرضا یاوری جوان در ماده 200 متر آزاد با اینکه یک ثانیه رکورد خود را بهبود بخشید اما نتوانست به توفیق چندانی دست پیدا کند و در رده بیست و دوم قرار گرفت.

قایقرانی (روئینگ):

مجتبی شجاعی و مهسا جاور در روئینگ تک نفره در گروه های خود سوم شدند و راهی مرحله شانس مجدد شدند. آنها باید چهارشنبه رو در روی رقبای خود قرار بگیرند.

محسن شادی و عاقل حبیبیان در روئینگ دو نفره سنگین وزن چهارم شدند و راهی رپه شارژ شدند و سه شنبه به میدان می روند. در روئینگ دو نفره بانوان هم مریم کرمی و پریسا احمدی سوم شدند و به دیدار فینال راه پیدا کردند.

ر روئینگ سبک وزن جفت پاروی چهار نفره تیم ایران با ترکیب مهسا جاور، مریم کرمی، مریم امیدی و نازنین رحمانی موفق شدند در گروه خود اول شوند و به فینال راه پیدا کنند.

تیراندازی:

تیراندازهای ما از معدود رشته های امروز بودند که نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و نتایج خوبی را به دست نیاوردند. نجمه خدمتی و امیرمحمد نکونام در میکس تپانچه بادی هفتم شدند و به فینال نرسیدند.

تیم دو نفره تپانچه بادی 10 متر ایران با ترکیب ابراهیم برخورداری و هانیه رستمیان با حریفان رقابت کرد. این تیم در مرحله مقدماتی نهم شد و نتوانست راهی فینال شود.

در مسابقات اهداف پروازی هم فعلا توفیق چندانی حاصل نشده است. ملی‌پوشان کشورمان در 3 راند تراپ به مصاف حریفان رفتند. سپیده سیرانی با 67 امتیاز در رده دهم قرار گرفت. شیوا فرح‌پور دیگر ملی‌پوش کشورمان در این ماده با 65 امتیاز هجدهم شد. در بخش مردان، حسین پرورش‌نیا با 69 امتیاز هفدهم شد و علی حافظی نیز با 62 امتیاز عنوان بیست و هشتمی را به خود اختصاص داد. دو راند بعدی فردا به انجام می رسد.

کبدی:

کبدی کاران ایران امروز نمایش فوق العاده ای در دو بخش زنان و مردان داشتند. تیم بانوان ایران موفق شد کره جنوبی قدرتمند را با نتیجه 46 بر 20 شکست دهد و انتقام باخت چند ماه قبل را بگیرد. تیم مردان ایران هم با ارائه یک نمایش قدرتمندانه ژاپن را با حساب 55 بر 19 از پیش رو برداشتند و به استقبال بازی با پاکستان رفتند.

کشتی آزاد:

کشتی آزاد ایران روز شلوغی را پشت سر گذاشت و نتایج ایده آلی هم حاصل شد. حسن یزدانی و علیرضا کریمی در اوزان 86 و 97 کیلوگرم موفق شدند مدال طلا بدست بیاورند و رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. در وزن های 65 و 74 کیلوگرم نیز مهران نصیری و مصطفی حسین خانی مدالی حاصل نشد.

تنیس:

صدف صادق وزیری در اولین گام مقابل نماینده کره جنوبی قرار گرفت و 2-0 باخت و حذف شد اما در بخش مردان شاهین خالدان و امیرحسین بادی به دلیل حاضر نشدن رقبایشان به مرحله دوم رفتند و فردا بازی دوم خود را برگزار می کنند.

سپک تاکرا:

تیم ملی سپکتاکرای ایران در اولین بازی خود به مصاف تیم میزبان رفت و با نتیجه 3-0 مغلوب اندونزی شد تا شروع خوبی در این مرحله نداشته باشد.

ووشو:

ووشوکاران ایران در دو بخش تالو و ساندا به مصاف رقبای خود رفتند. در تالو فقط بانوان ما حضور داشتند که زهرا کیانی نمایش خیلی خوبی داشت و به مدال آ<ری او در روزهای آتی امید زیادی می رود. در بخش ساندا اما هر سه نماینه امروز ما رقبای خود را از پیش رو برداشتند.

زهرا کیانی بانوی تالوکار ایران در فرم «جین شو» به مصاف حریفان رفت و با اجرای فرمی تماشایی با امتیاز 9.70 به کار خود پایان داد و در رتبه دوم قرار گرفت. کیانی روز سه‌شنبه در فرم «چیانگ شو» با حریفان رقابت می‌کند تا در نهایت مجموع امتیازات فرم‌های جین شو و چیانگ شو مشخص‌کننده جایگاه وی شود. هم‌اکنون، کیانی از شانس بالایی برای کسب مدال برخوردار است.

فاطمه حیدری در فرم «نان چوان» به امتیاز 9.37 دست یافت و فردا در فرم «نن دائو» با حریفان رقابت می‌کند.

هانیه رجبی در فرم «نان چوان» به امتیاز 9.43 رسید. او فردا در فرم «نن دائو» با حریفان رقابت می‌کند تا در نهایت مجموع امتیازات فرم‌های نان چوان و نن دائو، جایگاه نهایی‌اش را مشخص کند.

در بخش ساندا یا همان مبارزه الهه منصوریان با شکست حریف هندی خود به یک چهارم نهایی رسید و در بخش آقایان نیز عرفان آهنگریان به همراه محسن محمدسیفی با شکست رقبای خود به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کردند.

کد N1936156

وبگردی