آفتاب

از واکنش‌ها به دریاچه مصنوعی تبریز تا سرانجام حکم پزشک کیارستمی

از واکنش‌ها به دریاچه مصنوعی تبریز تا سرانجام حکم پزشک کیارستمی

ساخت دریاچه مصنوعی تبریز و حاشیه‌های پیرامون آن، مالیات پزشکان و سرانجام اجرای حکم پزشک مرحوم کیارستمی، مدارس فرسوده کشور و اعلام شرایط رانندگان سرویس مدارس، طرح نذر آب هلال احمر برای مناطق دچار خشکسالی و ... از جمله اخبار مهم امروز تحریریه اجتماعی ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، امروز یکشنبه 28 مردادماه و تا لحظه مخابره این گزارش، حدود 60 محتوای خبری از تحریریه اجتماعی ایسنا منتشر شده است که در ادامه برخی از مهم‌ترین آنها را می‌خوانید:

مسعود باقرزاده کریمی - مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی کشور ساخت دریاچه مصنوعی تبریز را ناقض سیاست دولت در احیای دریاچه ارومیه خواند و گفت: رودخانه آجی‌چای چند شاخه دارد که بعد از پیوستن به یکدیگر به دریاچه ارومیه می‌ریزد. یک شاخه از این رودخانه از شهر تبریز عبور می‌کند که به مهرانه‌رود معروف است. دریاچه مصنوعی تبریز روی آن ساخته شده است که این شاخه بعد از عبور از تبریز و بعد از الحاق به آجی‌چای به دریاچه ارومیه وارد می‌شود. سازمان حفاظت محیط زیست با ساخت این دریاچه مخالفت کرده است و فکر می‌کنم تا به حال هم منتفی شده است. اداره کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی پیگیر این موضوع است و باید به آن رسیدگی کند.

محسن هاشمی - رئیس شورای شهر تهران درمورد شائبه تغییر شهردار تهران در پی اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلام کرد: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که تغییر مدیریتی در تهران نداشته باشیم .

مرتضی ضامنی - مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اعلام شرایط رانندگان سرویس مدارس ، گفت: رانندگانی که قرار است تحت قالب شرکت‌ها، خدمات حمل و نقل دانش آموزی ارائه دهند باید گواهی سوء پیشینه، عدم اعتیاد، سلامت جسم و سلامت روان داشته باشند و خودروی آنها نیز معاینه فنی داشته باشد.

طبق اعلام دکتر علیرضا رییسی - معاون بهداشت وزیر بهداشت، کمتر از۴۰ درصد صنایع در ایران پیوست سلامت دارند ؛ این در حالیست که همه صنایع پیش از آغاز به فعالیت باید پیوست سلامت داشته باشند.

دکتر ایرج فاضل - رییس کل سازمان نظام پزشکی امروز در نشستی خبری تاکید کرد که  کارتخوان در مطب‌ها، نقشی در محاسبه مالیاتی پزشکان ندارد و در عین حال توصیه کرد که پزشکان جهت سهولت مراجعین و بیماران، از دستگاه کارتخوان در مطب‌های خود استفاده کنند. همچنین در این نشست دکتر فتاحی - معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی از سرانجام اجرای حکم پزشک مرحوم کیارستمی  گفت و علیرضا سلیمی - معاون آموزشی و پژوهشی این سازمان وضعیت مهاجرت پزشکان را توضیح داد. 

افروز صفاری فرد - مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور، تامین وسایل کمک توان‌بخشی معلولان در شرایط بازار فعلی و نوسانات ارزی را یکی از دغدغه‌های سازمان خواند. وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌هایی که در سازمان بهزیستی انجام می‌شود تامین تجهیزات توانبخشی برای معلولین تحت پوشش در دفتر توانبخشی روزانه است، گفت: به دنبال این اقدامات هر سال حدود 14 هزار سمعک، 17 هزار ویلچر، 40 هزار وسیله دیگر برای معلولین جسمی و حرکتی و 18 هزار وسیله برای افراد کم بینا و نابینا تهیه می‌شد و در اختیارشان قرار می‌گرفت.

علی شهری - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه ۲۳۵ مدرسه در تهران عمر بالای ۶۰ دارند گفت: این مدارس در حالت عادی مشکلی ندارند، اما در شرایط اضطرار جزو آسیب‌پذیرترین‌ها خواهند بود. وی درباره تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در تهران اظهار کرد: مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در استان تهران فراوان داریم. در مجموع در استان تهران ۸۵۰۰ کلاس باید تخریب و بازسازی و ۱۴ هزار و ۵۰۰ کلاس مقاوم سازی شوند.

نورعلی عباس‌پور  - مدیر کل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش از ممنوعیت مدارس برای عقد قرارداد با افراد حقیقی برای سرویس دانش‌آموزی خبر داد و تاکید کرد که مدیران مدرسه اجازه ندارند تا با افراد حقیقی و غیر مجاز برای حمل و نقل دانش آموزان قرارداد ببندند.

محمود محمدی نسب - دبیرکل جمعیت هلال احمر امروز در نشستی خبری جزئیات طرح«نذرآب»جهت آبرسانی به مناطق دچار خشکسالی را اعلام کرد.

عیسی کلانتری - رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز هورالعظیم در حال سوختن است و مطمئن هستم عمدی است و مردم شهرهای جنوبی ما در یک ماه اخیر دود استنشاق می کنند. وی امروز در جلسه شورای اداری استان کرمان افزود: نمی‌توانیم از طریق زمینی آتش هورالعظیم را خاموش کنیم زیرا از زمان جنگ مین روبی نشده است. از سوی دیگر ۱۳ روز طول کشید تا اجازه بدهند بالگردهای ما به آن سوی مرز بروند و آتش را خاموش کنند، مشخص است عمدی در کار است که آتش خاموش نشود.

سردار اسکندر مومنی - جانشین فرمانده ناجا نیز از ورود پلیس برای برخورد با محتکران خبر داد و گفت: پلیس برای برخورد با احتکارکنندگان و اخلال‌گران در بازار سکه و ارز نیز ورود پیدا کرده است و با عناصر اصلی برخورد خواهیم کرد، ضمن‌آنکه هر سه قوه مصمم هستند که با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد و این اطمینان را به مردم عزیز کشور می‌دهیم که همچون گذشته از این دوره زمانی نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

پنج خبر پربازدید تحریریه اجتماعی ایسنا تا لحظه مخابره این گزارش که از سوی مخاطبان انتخاب شده نیز به شرح زیر است:

گروگانگیری در انزلی، رهایی گروگان در یاسوج

دریاچه مصنوعی تبریز، ناقض سیاست دولت در احیای دریاچه ارومیه

اطلاعیه شهرداری درباره لغو طرح ترافیک 33 نفر

کمتر از ۴۰ درصد صنایع کشور پیوست سلامت دارند

کارتخوان، نقشی در محاسبه مالیات پزشکان ندارد

انتهای پیام

کد N1936004

وبگردی