آفتاب

پهلوگیری نخستین نفتکش۵۰میلیون لیتری نفت‌گاز در بندر شهید بهشتی

پهلوگیری نخستین نفتکش۵۰میلیون لیتری نفت‌گاز در بندر شهید بهشتی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار از پهلودهی نخستین نفتکش حمل نفت‌گاز با ظرفیت حمل ۵۰ میلیون لیتر نفت‌گاز در اسکله شماره ۵ بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار، مصطفی نخعی به زیرساخت‌های ایجاد شده در این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: همسو با اجرای منویات مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی و همچنین ارتقای توان عملیاتی منطقه، نخستین کشتی نفتکش با ظرفیت ۵۰ میلیون لیتر نفت‌گاز در اسکله شماره ۵ بندر شهید بهشتی چابهار پهلودهی شد.

وی افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم از طریق اجرای دو خط لوله ۱۶ اینچ و ارتقای سیستم تخلیه از یک خط ۱۲ اینچ در اسکله شماره ۲ به دو خط ۱۶ اینچ در اسکله شماره ۵ از مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در این زمینه بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار به آبخور محدود اسکله شماره ۲ اشاره کرد و ادامه داد: آبخور این اسکله به گونه‌ای بود که امکان پهلودهی به نفتکش‌های با ظرفیت بالا را نمی‌داد، اما هم‌اکنون با بهره‌برداری از اسکله شماره ۵ بسیاری از مشکلات در این زمینه برطرف شده است.

نخعی ارتقای توان عملیاتی منطقه به دلیل پوشش توزیع فرآورده‌های نفتی در شرق کشور را از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این اسکله عنوان و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت کامل نفتکش‌ها، کاهش هزینه، جلوگیری از اتلاف زمان، افزایش میزان ذخیره‌سازی و کاهش هزینه‌های زاید حمل فرآورده با نفتکش از مبادی تأمین دوردست از دیگر مزیت‌های بهره‌برداری از این اسکله است.

کد N1936000

وبگردی