آفتاب

بارندگی شدید در استان‌های شمالی کشور | پیش‌بینی وزش باد شدید در تهران

بارندگی شدید در استان‌های شمالی کشور | پیش‌بینی وزش باد شدید در تهران

همشهری‌آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع بارندگی شدید در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان طی یک‌شنبه و سه‌شنبه ۲۸ و ۲۹ مرداد خبر داد و گفت: طی سه روز آینده در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از امروز (۲۸ مرداد) به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، طی امروز و فردا در سواحل دریای خزر، اردبیل، دامنه‌های البرز، بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و به تدریج خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق، کاهش دما و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

احد وظيفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی، طی امروز و فردا ( ۲۸ و ۲۹ مرداد) دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین شدت بارش‌ها طی امروز و فردا بعدازظهر و شب برای گیلان، غرب مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده برای استان‌های واقع در شمال شرق و شرق کشور به ویژه‌ منطقه زابل وزش باد شدید در برخی از ساعات باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این، امروز و فردا بعدازظهر در برخی از نقاط استان‌های سمنان، تهران، البرز، مرکزی ، قم ، شمال اصفهان ، قزوین، زنجان وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وظيفه در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده، اظهار کرد: آسمان پایتخت فردا (۲۹ مرداد) صاف تا کمی ابری،در بعدازظهر همراه با وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۳۶ و ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز سه‌شنبه (۳۰ مرداد) نیز آسمان تهران صاف، همراه با وزش باد و با بیشترین و کمترین دمای ۳۵ و ۲۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

کد N1935889

وبگردی