آفتاب
پارسایی در تذکر شفاهی:

اصل و ترجمه متن کنوانسیون رژیم حقوقی خزر در اختیار عموم قرار گیرد

اصل و ترجمه متن کنوانسیون رژیم حقوقی خزر در اختیار عموم قرار گیرد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: اصل و ترجمه متن «کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر» که محرمانه نیست، در اختیار رسانه ها قرار بگیرد تا از افزایش نگرانی ها جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام پارسایی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به مسئله رژیم حقوقی دریای خزر اشاره کرد و اظهار داشت: موضوعی که اخیرا ذهن مردم را مشوش کرده، درباره کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر است؛ در این راستا به رئیس جمهور و وزیر خارجه تذکر می دهم با توجه به حساسیت های به حق مردم در این رابطه، به این موضوع توجه کنند، آیا در کنوانسیون مذکور اصول ۷۷ و ۷۸ قانون اساسی رعایت شده است یا خیر؟

وی ادامه داد: ما شاهد این موضوع هستیم که نمایندگان مجلس در سفرهای خارجی وزرا را همراهی می کنند که موضوع خوبی است اما لازم نیست، اما در رابطه با موضوع کنوانسیون رژیم حقوقی خزر، ضرورت داشت که حداقل یک نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مذاکرات حضور داشته باشد.

پارسایی افزود: امضای کنوانسیون رژیم حقوقی خزر در شرایط فعلی که با فشارهای خارجی و اعمال تحریم ها روبرو هستیم و ارزش پول ملی در سطح قابل توجهی کاهش یافته است، منطقی نیست؛بنابراین انتظار داریم دیپلمات ها و تمام کسانی که در تصمیم‌گیری ها نقش اساسی دارند، خون آرش، شهیدان باکری، همت و اعتمادی در رگهایشان جاری باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: پیشنهاد می کنم اصل و ترجمه متن کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر که محرمانه نیست، در اختیار رسانه ها قرار بگیرد تا از افزایش نگرانی ها جلوگیری کند.

کد N1935815

وبگردی