آفتاب

تجمع چهار روزه کارگران هفت تپه برای مطالبات صنفی

تجمع چهار روزه کارگران هفت تپه برای مطالبات صنفی

منابع خبری در شوش از اعتراض چهار روزه کارگران در مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه برای مشخص شدن وضعیت مطالبات صنفی خود خبر می‌دهند.

برخی منابع کارگری در شوش به خبرنگار ایلنا گفتند: از چهار روز پیش تعداد زیادی از کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه با همراهی کارگران بخش کشاورزی مقابل ساختمان مدیریت این مجتمع برای وصول مطالبات صنفی خود دست به اعتراض صنفی می‌زنند. این اعتراضات امروز یکشنبه (۲۸ مرداد ماه) نیز ادامه داشت.

به گفته یکی از کارگران معترض، تعداد تجمع‌کنندگان که در اصل کارگران رسمی و روزمزدی شاغل در بخش صنعت و کشاورزی این مجتمع هستند؛ تا ۵۰۰ نفر برآورد می‌شود.

وی افزود: کارگران مجتمع هفت تپه دست‌کم ۲ تا ۳ ماه مزد معوقه طلب کارند. بخشی از اعتراض کارگران نیز ناشی از مشکلاتی‌ست که اخیرا کارفرما در زمینه تغییر کد کارگاه در لیست بیمه تامین اجتماعی کارگران بوجود آورده است.

طبق اظهارات این کارگر معترض؛ برخی کارگران در پیگیری پرداخت مطالبات بیمه‌ای خود به صورت اتفاقی متوجه شدند کارفرما در آخرین پرداخت حق بیمه‌ی کارگران این مجتمع، کد کارگاه را در لیست بیمه تغییر داده و حق بیمه‌ی  همه کارگران را بعد از سالها با کد کارگاه دیگری که طرف قرارداد با کارگران نیست، واریز کرده است.

او همچنین گفت: دلیل دیگر اعتراض کارگران این واحد تولیدی، مربوط به قوت گرفتن شائبه تقسیم اراضی و املاک کشاورزی و صنعتی از سوی شرکای این مجتمع است که موجب  تشدید نگرانی کارگران شده.

این کارگر با بیان اینکه عملی نشدن انعقاد قرارداد کار با ۱۵۰۰ کارگر روزمزدی نیز از مطالبات کارگران حاضر در تجمع است، در ادامه افزود: کارگران روزمزدی مدعی هستند هنوز کارفرما به وعده‌هایی که در حضور مسئولان برای عقد قرارداد دائم  به آنها داده‌‌ بود، عمل نکرده است.

کد N1935732

وبگردی