آفتاب
برمبنای طرح پیشنهادی وزارت ارتباطات؛

جزئیات اعطای تسهیلات ارزان قیمت به شرکتهای فاوا اعلام شد

جزئیات اعطای تسهیلات ارزان قیمت به شرکتهای فاوا اعلام شد

وزارت ارتباطات در یک طرح پیشنهادی، جزئیات اعطای تسهیلات ارزان قیمت به شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) را در قالب ۶ محور برای فعالیت این شرکتها، اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در برنامه جدید اعلام شده از سوی کمیته وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات در اعطای تسهیلات به شرکتهای فعال در حوزه فاوا، تمرکز اصلی در تحقق تکالیف مندرج در سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات مصوب شورای عالی مجازی و در راستای توسعه خدمات و کاربرد ها بر بستر شبکه ملی اطلاعات با استفاده از توان شرکت های تخصصی و دانش بنیان است.

جزئیات اعطای تسهیلات به شرکتهای فاوا از محل وجوه اداره شده

اعطای تسهیلات ارزان قیمت به شرکتهای حوزه فاوا از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای ایجاد زمینه مناسب برای بهره مندی از مزایای اقتصادی این صنعت و زیست بوم فضای مجازی برای آحاد مردم و در چارچوب الزامات مشخص شده در سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات انجام می گیرد.

در همین حال انجام تکالیف مشخص شده در برنامه ششم توسعه کشور و همچنین بهره گیری حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی در راستای تحقق اولویت ها و جهت گیری های مشخص شده در سند اولویت های توسعه فضای مجازی جمهوری  اسلامی ایران از جمله دلایل اعطای این تسهیلات عنوان شده است.

به این ترتیب با حکم وزیر ارتباطات، حمایت از شرکت های تخصصی و دانش بنیان بخش ICT در چارچوب برنامه ها و محورهای ۶ گانه با اعطای تسهیلات ارزان قیمت از محل وجوه اداره شده، در دستور کار قرار گرفته است.

محورهای اولویت دار مورد حمایت

ردیف

عنوان برنامه

۱

حمایت از توسعه نرم افزارها، خدمات کاربردی و تأمین محصولات تکمیلی در حوزه داده های عظیم

۲

حمایت از توسعه خدمات و زیرساخت های رایانش ابری

۳

حمایت از توسعه فناوری اینترنت اشیاء و کاربردهای آن

۴

حمایت از توسعه محصولات راهبردی و زیرساخت های آزمایشگاهی مورد نیاز

۵

توسعه محتوا و ارائه خدمات

۶

توسعه خدمات و محصولات مرتبط با امنیت فضای تبادل اطلاعات

کد N1935393

وبگردی