آفتاب

اشخاص حقیقی اجازه ارائه خدمات در حمل و نقل دانش آموزی را ندارند

اشخاص حقیقی اجازه ارائه خدمات در حمل و نقل دانش آموزی را ندارند

سامانه پایش ناوگان دانش آموزی صبح امروز طی مراسمی با حضور نمایندگانی از وزارت کشور و آموزش و پرورش افتتاح شد و از سال تحصیلی جاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 به گزارش ایسنا ، مرضیه حصاری مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری در این مراسم با بیان اینکه مشکلاتی در دستورالعمل اولیه حمل و نقل دانش آموزی وجود داشت، به این مشکلات اشاره کرد گفت: یکی از این مشکلات فقدان ناوگانی بود که مورد تایید شهرداریها و وزارت کشور باشد.از طرفی قراردادها  وکسری‌های آن  نیز باعث نگرانی در آموزش و پرورش و شهرداری شده بود و همچنین نظارت نیز از دغدغه های مهم بود.

وی ادامه داد: جلساتی را از شهریور سال گذشته برگزار کردیم و در نهایت دستورالعملی نهایی شد که در این دستورالعمل جدید به هیچ عنوان اشخاص حقیقی اجازه ارائه خدمات در حمل و نقل دانش آموزی را ندارند که این مورد جزو ابهامات دستورالعمل قبلی بود و باعث شده بود که ناوگانی که هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد و به نوعی شخصی هست اقدام به ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل دانش آموزی کند.

به گفته حصاری، طبق دستورالعمل جدید فقط اشخاص حقوقی یا شرکت های حمل و نقلی می‌توانند در حوزه حمل و نقل دانش آموزی خدماتی ارائه دهند که آنها نیز باید علاوه بر درج حمل و نقل در اساسنامه‌ها یشان ، به صورت جداگانه برای حمل و نقل دانش آموزی و سرویس مدارس پروانه بگیرند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری اضافه کرد: هزینه صدور پروانه برای ناوگان و رانندگان توسط شورای شهر و مانند تاکسیرانی انجام می شود و پس از تصویب نیز شهرداری ها پروانه صادر می کنند که این تنها منبع درآمد شهرداری ها نیز هست.

حصاری در ادامه به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی) اشاره کرد و گفت: تجربه سامانه ملی سیمفا را پنج سال است که در وزارت کشور داریم این سابقه به ما کمک کرد که سامانه سپند را نیز داشته باشیم که این سامانه به صورت رایگان توسط سازمان شهرداریها تهیه شده است که تمامی موارد در آن گنجانده و با همکاری مستمر آموزش و پرورش نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه دغدغه های موجود حل شد وحمایت از اطلاعات و همچنین امنیت را در این سامانه تضمین می‌کنیم، ادامه داد: در صورتی در این پروژه موفق می شویم که کمک همه جانبه وزارت کشور، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و وزارت راه وجود داشته باشد و امیدوارم سال تحصیلی آینده این کار را به صورت صددرصد اجرایی کنیم.
در ادامه این جلسه مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با بیان اینکه حمل و نقل عمومی در حوزه مدیریت شهری مهم ترین بخش است که شهرداری ها به آن می‌پردازند، گفت: اهمیت این موضوع به گونه‌ای است که اگر تصور کنیم در شهر اتوبوس‌ها با یک ساعت تأخیر خدمات ارائه دهند شاید فاجعه‌ای را رقم بزند که در حوزه‌های دیگر شهری اتفاق نیوفتد.
وی ادامه داد: در خصوص سرویس مدارس یا حمل و نقل دانش آموزی حساسیت های به خصوصی در مجموعه وزارت کشور و آموزش و پرورش وجود دارد و سعی همه ما بر این بوده است که شرایطی را فراهم کنیم تا سرویس مدارس با کیفیت تر و ایمن تر از گذشته داشته باشیم و رضایتمندی در این حوزه ایجاد شود.

[p]ادامه دارد

کد N1935223

وبگردی