آفتاب
ناطق نوری در گفتگوی تفصیلی با مهر:

گزارش دروغ چپ‌ها علیه لاجوردی | آقا اسدالله جزوه سرّی از ۸ شهریور داشت

گزارش دروغ چپ‌ها علیه لاجوردی | آقا اسدالله جزوه سرّی از ۸ شهریور داشت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از حادثه ۸ شهریور، لاجوردی جزوه‌­ای برای من آورد که در آن پرونده نخست­ وزیری را به صورت ریز بررسی کرده و قائل بود بسیاری در این ماجرا موثر بودند.

خبرگزاری مهر، گروه سیاست؛ سینا سنجری- حسام رضایی: تابستان هنوز به نیمه نرسیده بود که وقت مصاحبه را گرفتیم، شنیده بودیم که می‌خواهد بمناسبت بیستمین سالگرد شهادت «سید اسدالله لاجوردی» مطالبی را درباره آن شهید بگوید، او معتقد بود که به آن شهید جفا شده و لازم است حقایق بیشتری درباره لاجوردی گفته شود. حقایقی که شاید بتواند مظلومیت او را بیشتر نشان دهد، مظلومیتی که ناشی از ارائه گزارش‌های دروغ برخی سیاسیون دهه ۶۰ بخصوص جناح چپ و افرادی نظیر آیت‌الله منتظری به امام خمینی(ره) و فضاسازی‌های کذب علیه لاجوردی بود.

برای مصاحبه باید به لواسان می‌رفتیم، «گردنه قوچک» را که پشت سر گذاشتیم و وارد میدان اول لواسان شدیم، تب پرحرارت تابستان فروکش کرد و نسیم خُنکی چهره را نوازش می‌داد. قرار گفتگوی ما با «حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری» در دفتر کارش در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بود، جایی در کمربندی لواسان؛ محله‌ای مرفه‌نشین که پر از ویلاها و عمارت‌های مجلل و اعیانی است و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. از ابتدای خیابان کمربندی که حرکت کردیم، گنبد مسجد تازه‌ساز و بزرگ حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) قابل مشاهده بود، مسجدی که کمتر از یک هفته قبل از آن در مراسمی افتتاح شد.

طبق همان وعده‌ای که دفتر او به ما داد، مصاحبه راس ساعت ۱۰ صبح آغاز شد. براساس شناختی که از حجت‌الاسلام ناطق نوری داشتیم، به گرمی و با خوش‌رویی از ما استقبال کرد و به سوالاتمان پاسخ داد. در حین مصاحبه دائما از شهید لاجوردی با عنوان "آقا اسدالله" یاد می کرد. گفتگو را از چگونگی ورود «سید اسدالله لاجوردی» به دستگاه قضایی آغاز کردیم، چراکه این ناطق نوری بود که لاجوردی را برای اولین بار بعنوان دادستان پرونده گروهک فرقان به شهید آیت‌الله بهشتی معرفی کرد. ناطق نوری در این رابطه گفت: «مسئولیت رسیدگی به پرونده فرقان از سوی آیت‌الله بهشتی بر دوش من افتاد، به ایشان عرض کردم اگر بنده قرار باشد قاضی این پرونده شوم، باید دادستان را هم خودم انتخاب کنم» او علت انتخاب لاجوردی بعنوان دادستان این پرونده را اینگونه توضیح می‌دهد: «من می‌دانستم مرحوم لاجوردی اهل تحقیق و مطالعه است و از پیش از انقلاب در زندان با جریان‌های انحرافی مثل توده‌ای‌ها و مجاهدین خلق به بحث و مناظره می‌پرداخته است؛ شما این ویژگی‌ها را اضافه کنید به عنصر شجاعت و صراحتی که او داشت.»

ناطق نوری، شهید لاجوردی را پیشتاز شناخت منافقین می‌دانست و دلیل آن را بحث و مناظره‌های طولانی لاجوردی با گروه‌های انحرافی همچون منافقین خلق در زندان عنوان می‌کرد. او در همین زمینه می‌گوید: «آنها

کد N1935150

وبگردی