آفتاب
مدیر کل زندانهای استان تهران:

تجهیز هواری خوری زندان‌هابه دوربین | سرانه ۵هزارتومانی هر زندانی

تجهیز هواری خوری زندان‌هابه دوربین | سرانه ۵هزارتومانی هر زندانی

مدیر کل زندانهای استان تهران گفت: سال گذشته سرانه برای هر زندانی چهار هزار تومان بود که امسال پنج هزار تومان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی محبی در نشست خبری با اشاره به اینکه ۵۰هزار مددجو در زندان های استان تهران در سه ماه اخیر ویزیت پزشکی شدند، گفت: ۲هزار و ۵۰۰ ویزیت دندانپزشکی و ۵۴۳ویزیت متخصص عفونی داشتیم و  بیش از ۵۷هزار مورد ویزیت انجام شده است. هشت هزار نفر هم ویزیت روانپزشکی شدند. ۱۵۰۵مورد اعزام اورژانسی و ۲۸۵۴مورد بستری و ۵۰۳مورد تشکیل پرونده در کلینیک مثلثی داشتیم.

وی در خصوص کلینیک مثلثی گفت: متشکل از بخش بهداشتی، روانپزشکی و اعتیاد است و به صورت مثلثی سه متخصص زندانی را معاینه می کنند.
 مدیر کل زندان های استان تهران با اشاره به فعالیت های فرهنگی ورزشی در زندان ها گفت: موضوع ورزش های صبحگاهی در دستور کار است و ما دوربین هایی برای نظارت زندانیان تعبیه کردیم.

محبی افزود: در سال جاری در پی پی‌گیری هایی که داشتیم ۲هزار و ۳۳۳مورد بازدید قضات از زندان ها داشتیم و این بازدید ها کمک بسیاری به زندانی می‌کند.  

وی ادامه داد: بررسی های قضات از زندان ها گاها به دستور آزادی و یا مرخصی پایان دوره منجر شده است. به طور کلی حضور قاضی در زندان باعث آرامش زندانیان می‌شود.

مدیر کل زندان های استان تهران تصریح کرد: ۱۸۵۵مورد مشمول عفو در بازده زمانی چهار ماهه اول سال  داشتیم. ۷هزار و ۳۰۰مرخصی هم از سمت قضات به زندانیان داده شده است. ۴۳۵مورد گذشت از شکات هم توسط مددکاران اخذ شده است.

محبی به استفاده از پابندهای الکترونیک برای زندانیان اشاره و تصریح کرد: ۵۰نفر با دستبند و پابند الکترونیک مجازات جایگزین زندان را تحمل می کنند.  

وی به فعالیت های ستاد دیه اشاره و تصریح کرد: ۲۵۷نفر زندانی را توانستیم توسط ستاد دیه آزاد کنیم که از این تعداد ۱نفر با جرم قتل شبهه عمد، ۱۱نفر تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی ۳ مورد و ۱۸۱ نفر بدهکاری مالی و ۵۴مورد مهریه و هفت نفر نفقه بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خبر خودکشی یکی از زندانیان در زندان فشافویه در هفته پیش صحت دارد؟ گفت: بله فردی هفته پیش در زندان و در سرویس بهداشتی خودکشی کرده است

وی در خصوص آخرین وضعیت بقایی گفت: این فرد هیچ مشکلی ندارد و در حال حاضر در اعتصاب غذای خشک به سر می برد. تین فرد وضعیت عمومی خوبی دارد و تحت نظر پزشک است.

آب استحمام در زندان فشافویه روزی دوبار قطع می شود

مدیر کل زندان های استان تهران در واکنش به خبر آب معدنی های ده هزار تومانی در زندان ها گفت: روزی دوبار قطعی آب استحمام در زندان ها داریم اما به هیچ وجه قطعی آب آشامیدنی در زندان ها نداریم. آبی که زندانیان می خورند همان آبی هست که مردم حسن آباد و روستاهای اطراف مصرف می کنند.

وی در خصوص آخرین وضعیت اردوگاه فشافویه گفت: ۴هزار نفر محکوم زیر پنج سال و ۱۷۰۰معتاد متهاجررا نگه می داریم. هنوز تا این لحظه پولی برای تکمیل این اردوگاه پرداخت نشده است.

محبی همچنین درباره میزان پست های بلاتصدی در زندان های تهران گفت: ۴۲درصد پست ها بلاتصدی است و برای بالابردن امینت نیاز به کامل شدن پست ها داریم.

مدیر کل زندان های استان تهران در خصوص تعداد زندان ها تهران گفت: ۹زنذان داریم که دو تای آنها در همجواری البرز است. اغلب زندان های ما مربوط به قبل از انقلاب است.

محبی درباره آخرین وضعیت انتقال اوین به خارج از شهر نیز گفت: نیاز به مجموعه مالی  قوی وجود دارد که پای کار بیاد.

تجهیز هواخوری زندان ها به دوربین/ استفاده نادرست زندانی از قاشق و چنگال

محبی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اینکه دادستان کل در بخشی از انتقادات خود به عملکرد قوه قضاییه به نبود نظارت های کافی در زندان ها اشاره کردند از سویی اخیرا موضوع قتل وحید مرادی و همچنین نبود کنترل را داشتیم، زخم کهنه امنیت در زندان ها مجددا باز شده آیا برنامه ای برای بالابردن امنیت زندان در دستور کار دارید؟ گفت: دادستان کل تا حدی درست گفتند. تا حدی که توان داریم می توانیم جلوی اشیای ممنوعه را بگیریم وقتی وسایل امینیتی را نداریم و لوازم کارخانه و غیره به زندان هاوارد می شود،  از سویی نیروی کافی نداربم.

وی افزود:  سعی می کنیم امنیت زندان را بالا ببریم. با توجه به اینکه وسایل زیادی به زندان می آید، کسی که می آید از قاشق و چنگال و چاقوی میوه خوری استفاده می کند دست ما نیست که چه اتفاقی می افتد. وقتی از لوازم تیز کنار تخت ها استفاده می کنند و در اوقات فراغت استفاده می کنند اتفاقات بعدی دست ما نیست.
وی افزود: وحید مرادی با سیزده مورد سابقه بوده است.

محبی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص اینکه گفته شده در هواخوری ها دوربین به کار گذاشته شده آیا این مربوط به همه زندان ها است؟ گفت:دوربین داشتیم استفاده کردیم و سعی ما بر این است که همه هوا خوری ها را تجهیز کنیم. تجهیزی برای ما داده نشده استبا پوشش دادن نیروهای انسانی و اعتبارات بتوانیم تجهیزات را به کار ببریم.

ایکس ری های زندان ها خراب است 

وی در خصوص دستگاه های ایکس ری گفت: سه دستگاه داریم که هر سه خراب است.

کد N1935146

وبگردی