آفتاب
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

هوشمندسازی مدارس، با اصل عدالت آموزشی در تضاد است

هوشمندسازی مدارس، با اصل عدالت آموزشی در تضاد است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امکانات آموزشی همچون مدارس هوشمند به همه مناطق و استان‌ها ارائه نشود، بحث عدالت آموزشی را مختل می کند؛ چراکه نوع مدرسه در کنکور، دانشگاه و آینده دانش‌آموزان به شدت تاثیرگذار است.

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به برنامه‌هایی که در جهت هوشمندسازی مدارس در دستور کار قرار گرفته است، گفت: هوشمندسازی مدارس در اصل به مجموعه ابزار و وسایل کمک آموزشی اشاره دارد که به صورت هوشمند به کار گرفته می‌شوند. استفاده از بُردهای هوشمند به جای تخته سیاه، قرار دادن تجهیزات کامپیوتری در کارگاه‌ها و حتی تدریس از راه دور می‌تواند در زمره فعالیت‌هایی قرار گیرد که برنامه هوشمندسازی مدارس را محقق می‌سازد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: مادامی که دستاوردهای علمی و فن‌آوری در خدمت عموم یک جامعه قرار نگیرد، مفید فایده نخواهد بود. در حوزه هوشمندسازی مدارس هم همین امر صادق است؛ یعنی اگر بتوانیم برای همه استان‌ها چنین امکانی را فراهم سازیم خوب است اما اگر قرار باشد تنها برای برخی شهرها و بعضی مدارس چنین حرکتی انجام دهیم، در پیشرفت کشور چندان اثرگذار نیست.

وی با اشاره به اهمیت بحث عدالت آموزشی تاکید کرد: در کشور مناطق محرومی وجود دارد که از امکانات آموزشی معمولی هم برخوردار نیستند. بنابراین بحث هوشمندسازی مدارس نمی تواند عدالت آموزشی را محقق سازد.

خانلری افزود: بحث مدارس هوشمند در کنکور، دانشگاه و سابقه تحصیلی دانش آموزان نیز تاثیر می‌گذارد؛ چراکه بچه‌ها در شرایط یکسان آموزش نمی‌بینند اما در آزمون واحد با شرایط یکسان شرکت می‌کنند. بنابراین مدارس هوشمند نه تنها در مرحله آموزش؛ بلکه در سال‌های پس از مدرسه نیز مخل عدالت آموزشی است.

کد N1935116

وبگردی