آفتاب
هجدهمین دوره بازیهای آسیایی - اندونزی

استودیو صداوسیما در جاکارتا برپا شد/ ابهامات نخریدن حق تلویزیونی

استودیو صداوسیما در جاکارتا برپا شد/ ابهامات نخریدن حق تلویزیونی

درحالی ک معاون توسعه و فناوری رسانه ملی از فراهم شدن استودیو در جاکارتا خبر داده است اما برخی منابع از مشکلات پخش این بازیها خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، محمد فهمی حشیانی قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه در خصوص پخش این مسابقات گفت: چون شبکه سه سیما عملاً مجهز به سیستم پخش با کیفیت HD  شده است، پوششی که برای پخش این مسابقات ایجاد می کنیم HD خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: برای این منظور 2 دستگاه SNG-HD به جاکارتا منتقل کردیم تا امکان ارسال 4 برنامه بصورت همزمان وجود داشته باشد. همچنین پیش بینی شده تا استفاده از تصاویر اپراتورهایی که با سازمان صدا و سیما ارتباط دارند و سیگنال را از ما دریافت می کنند امکان پذیر شود.

وی افزود: با اختصاص پهنای باند پرسرعت و پایدار به تیم پشتیبانی و پخش مسابقات، امکان پوشش خبری وسیع و برقراری ارتباط زنده با محل مسابقات فراهم شده و با رصد و پایش مداوم سعی در ارائه سرویسی پایدار با کمترین اختلال را داریم.

فهمی در ادامه به موضوع مصاحبه با ورزشکاران و تهیه برنامه های ورزشی و تمهیداتی که برای آن دیده شده اشاره کرد و گفت: یک استودیوی تلویزیونی با شش دوربین به همت معاونت توسعه و فناوری رسانه آماده سازی و به محل بازی ها منتقل شده است تا مخاطبان بتوانند به طور زنده از گفت و گو با ورزشکاران ، مربیان و کارشناسان در محل برگزاری بازی های آسیایی بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار مهر، این اظهار نظر در حالی صورت گرفته است که از اندونزی خبر می رسد صداوسیما حق پخش این مسابقات را خریداری نکرده و نتوانسته استودیویی با کیفیت خوب در محل بازیها داشته باشد. ظاهرا استودیو آنها در محل سفارت برپا شده است. 

کد N1934723

وبگردی