آفتاب
با حضور ۱۸ نماینده قاره کهن؛

کلینیک داوری مسابقات کشتی بازی‌های آسیایی برگزار شد

کلینیک داوری مسابقات کشتی بازی‌های آسیایی برگزار شد

کلینیک داوری رقابت های کشتی آزاد و فرنگی بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، صبح امروز با حضور ۱۸ داور منتخب از قاره کهن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کلینیک داوری رقابت های کشتی آزاد و فرنگی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، صبح امروز با حضور ۱۸ داور منتخب از قاره کهن و سایتو از ژاپن و کریکف از روسیه دو مدرس اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد.

محمدابراهیم امامی، داور المپیکی کشورمان که در محل برگزاری این مسابقات حضور دارد در مورد مسائل مطرح شده در این کلینیک اعلام کرد: خوشبختانه هیچگونه تغییر مقرراتی،  نسبت مسابقات قبلی نداشتیم و فقط تاکید مدرسین اتحادیه جهانی کشتی بر روی تشخیص صحیح  کشتی گیر کم کار  و نحوه مجازات کشتی گیر خاطی در شرایط فرار از فن و فرار از تشک می باشد.

وی ادامه داد: تاکید زیاد بر روی این مطلب که اگر کشتی گیری به عمد از تشک خارج شود باید بوسیله اخطار و امتیاز مجازات شود،  از دیگر نکات مطرح شده در این کلینیک بود.

امامی تصریح کرد: طریقه صحیح نشستن در شروع مجدد کشتی در حالت  خاک از دیگر مسائل مطرح شده بود و به داوران تاکید شده اگر هریک از کشتی گیران مدافع و یا مهاجم از دستور داور تمرد کرد فقط یکبار تذکر شفاهی داده شود و در صورت تکرار با اخطار و امتیاز مجازات خواهد شد.

داور درجه S۱ کشورمان افزود: در کشتی آزاد همه اخطارها با یک امتیاز برای حریف همراه هست فقط اگر در شرایط حالت خطر کشتی گیر مدافع تخلفی انجام دهد و یا فرار از تشک کند با اخطار و دو امتیاز مجازات خواهد شد و ادامه کشتی نیز در حالت خاک خواهد بود.

امامی در پایان گفت: از نکات جالب مطرح شده در این کلینیک توسط مدرسین، احتمال تغییر مقررات در بخشی از مسائل داوری قبل از رقابتهای جهانی مجارستان خواهد بود و به گفته مدرسین پیشنهادات کشورهای مختلف دنیا در حال بررسی است و نتیجه بررسی ها و تغییرات احتمالی قبل از مسابقات جهانی اعلام می شود.

کد N1934722

وبگردی