آفتاب

بهبود وضعیت کیفی معابر منطقه ۳ تا دو سال آینده

بهبود وضعیت کیفی معابر منطقه ۳ تا دو سال آینده

همشهری‌آنلاین: وضعیت کیفی معابر و پیاده‌روهای سطح نواحی منطقه ۳ طی دو سال آینده، با پیاده‌سازی سیستم کنترل و نظارت بهبود می‌یابد.

به گزارش شهرنوشت  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، امیر هوشنگ گل‌محمدی، معاون فنی و عمرانی شهرداری گفت: مطابق تدابیر شهردار این منطقه با هدف تجمیع فعالیت‌ها در قراردادهایی جامع، قراردادهای نگه‌داشت آسفالت معابر در نواحی ششگانه، طی برگزاری تشریفات مناقصه عمومی به سه پیمانکار واگذار شد و به نحوی مدیریت شد که هر پیمانکار مسئولیت نگهداشت معابر آسفالتی دو ناحیه را داشته باشند.

اميرهوشنگ گل‌محمدی گفت: طی هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده، هر ناحیه به دست‌كم 3 پهنه تقسیم شده‌است و پس از احصاء نواقص هر پهنه توسط مسئول آن ، براساس اولویت زمانی در رفع خرابی، دستور کار در فرم مربوطه برای پیمانکار صادر می‌شود.

او یادآور شد: در بخش نگه‌داشت نهر و جدول و پیاده‌رو و در چارچوب سیاست تجمیع فعالیت‌ها، فرایند به‌کارگیری دو پیمانکار نگه‌داشت در این بخش، بخش شرقی نواحی 3 و 4 و 5 و بخش غربی 1 و 2 و 6، طی برگزاری تشریفات مناقصه به انجام رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 3 اظهار کرد: هدف از انجام پهنه‌بندی در هر ناحیه، شناخت و احصای نواقص هر پهنه و محله بوده تا با برنامه ریزی بهتر و هدایت پیمانکاران نگهداشت در رفع نواقص هر پهنه در بازه های زمانی مشخص، به‌طور طبیعی شاهد کاهش نواقص آن پهنه و متعاقبا کاهش پیام‌های 137 و جلب رضایت‌مندی شهروندان در محله و پهنه هر ناحیه باشیم.

او گفت: تعدد گزارش‌هاي درخواستی از نواحی توسط مبادی بالادستی سبب کاهش دقت و تمرکز ادارات فنی و ترافیک در اعمال برنامه‌ریزی انجام شده می‌شود در این زمینه لزوم بازنگری در نحوه گزارش‌گیری طرح سامن مورد تاکید است و مطابق آنچه که در دستور کار این منطقه قرار گرفته است می‌توان از این طرح به‌صورت هدفمند و متمرکز در رفع مشکلات هر محله از هر ناحیه در بازه‌های زمانی مشخص استفاده كرد.

گل‌محمدی افزود: اختصاص بودجه نگه‌داشت کافی به مناطق از طریق معاونت برنامه‌ریزی کمک شایانی به رفع مشکلات در سطح محله‌ها و نواحی می‌كند که امیدوارم دو سال آتی به این امر، توجه ویژه شود.

کد N1934678

وبگردی