آفتاب

تجلیل از 14 آزاده ناجا و خانواده شهید امان اللهی

تجلیل از 14 آزاده ناجا و خانواده شهید امان اللهی

مراسم تجلیل از آزادگان نیروی انتظامی و نکوداشت شهید امان اللهی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، امروز در سالگرد ورود آزادگان به کشور آئین نکوداشت آزاده شهید محمود عبداللهی و همچنین تجلیل از 14 آزاده نیروی انتظامی در ستاد ناجا با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد.

در این مراسم امیر احمد دادبین فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش دقایقی در مورد شهید امان اللهی و ویژگی‌های وی صحبت کرد و  همچنین موحد امان اللهی فرزند شهید نیز دقایقی در مورد پدر خود به سخنرانی پرداخت.

در ادامه مراسم از 14 آزاده و همینطور خانواده شهید امان اللهی نیز تجلیل شد.

در انتهای مراسم نیز سردار حسین اشتری در مورد سالروز ورود آزادگان به کشور صحبت کرد و گفت: 26 مرداد روزی بود که امید و روحیه با حضور آزادگان به میهن اسلامی بازگشت و باعث غرور ایرانیان شد.

وی افزود: آزادگان عزیز افتخارآفرینی کردند و توصیه می‌کنم که همکارانم و جوانان که این لباس را بر تن دارند زندگی آزادگان را مطالعه کنند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: یاد و خاطره شهید بزرگوار محمود امان اللهی را نیز گرامی میداریم. زندگی این شهید بسیار جذاب، شنیدنی و خواندنی است و باید خاطرات این عزیزان را به نسل‌های آینده منتقل کنیم. این شهید عزیز که هم در ارتش هم سپاه و هم در نیروی انتظامی خدمت کرد هم جانباز و هم آزاده بود و در نهایت هم شهید شد، مداح و قاری قرآن نیز بود. این شهید یک معلم اخلاق بود و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کرد.

وی ادامه داد: اینها کاملا با خدا معامله کردند و حتی شهید امان اللهی بعد از مرگش هم اعضای بدنش را اهدا کردند، اینها توفیقاتی است که هر کسی پیدا نمی‌کند.

سردار اشتری همچنین گفت: باید از همسر شهید نیز تشکر کرد که در موفقیت‌های شهید امان اللهی همراه او بود و در زمینه تربیت فرزندان نقش او را نباید نادیده بگیریم.

انتهای پیام

کد N1934640

وبگردی