آفتاب

کشت برنج و محصولات آب بر در جنوب تهران ممنوع است/ 3500 حلقه چاه‌ غیر مجاز در استان تهران/ عرضه دام زنده در ۶۰ نقطه استان تهران به مناسبت عید قربان

کشت برنج و محصولات آب بر در جنوب تهران ممنوع است/ 3500 حلقه چاه‌ غیر مجاز در استان تهران/ عرضه دام زنده در ۶۰ نقطه استان تهران به مناسبت عید قربان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: کشت برنج و محصولات با نیاز آبی بالا در اراضی جنوب تهران ممنوع است.

به گزارش ایلنا ،کریم ذوالفقاری در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه کشت محصولات کشاورزی در جنوب استان تهران در اراضی که با آبهای نامتعارف آبیاری می شود ممنوع است افزود: اراضی کشاورزی جنوب استان تهران با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو وزارت بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی استان تحت نظارت و کنترل شدید است و به هیچ وجه اجازه کشت به این محصولات داده نمی شود.

وی گفت: کشاورزان جنوب استان تهران پیش از احداث سدها از آب خوب چاهها، قنوات و چشم ها برای آبیاری محصولات استفاده می کردند اما در حال حاضر این آب از دسترس آنها خارج و در نتیجه به ناچار آب های نامتعارف و فاضلاب آبیاری می کردند که برای جلوگیری از این روند کشت محصولات به ویژه برنج ممنوع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: محصول برنج ری از بهترین نوع محصولات بود اما امروز به علت نیاز آبی بالا و آبیاری با آبهای نامتعارف کشت این محصول در مصوبه هیئت دولت ممنوع شد.

ذوالفقاری تصریح کرد: هم اکنون هیچ کدام از محصولات برنج، سبزی و صیفی در اراضی کشاورزی جنوب شهر تهران و منطقه ری کشت نمی شود.

وی از اجرای طرح مشترک با اتحادیه درودگران خبر داد و گفت: با توجه به ممنوعیت برداشت چوب از جنگل های کشور و قیمت بالای چوب وارداتی اراضی جنوب تهران به کشت درختان صنوبر اختصاص می یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درباره تعیین سهمیه آب اراضی کشاورزی که چاه آب آنها به علت حفر غیر مجاز مسدود شده است، افزود: با وزارت نیرو مذاکراتی انجام شد تا با تخصیص سهم یک درصدی آب به این اراضی امکان ایجاد شغل دیگری را در بخش کشاورزی برای این مناطق ایجاد کنند.

ذوالفقاری تعداد چاههای غیر مجاز را در استان تهران حدود 3500 حلقه اعلام کرد.

وی گفت: دام زنده و گوشت لاشه وارداتی به مناسبت عید قربان در ۶۰ نقطه استان تهران عرضه می‌شود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه 50 تا 60 هزار راس دام زنده در میادین عرضه دام عرضه می شود افزود: از آنجا که برخی از شهروندان گوشت را به مراکز خیریه اهدا می کنند این شهروندان می توانند امسال از لاشه های گوشت وارداتی نیز استفاده کنند.

وی گفت: امسال لاشه کامل گوشت وارداتی با قیمت تنظیم بازار هر کیلو 33 هزار تومان در عید قربان برای انجام نذورات در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: لاشه کامل گوشت وارداتی در میادین میوه و تره بار عرضه شود.

ذوالفقاری درباره قیمت دام زنده گفت: قیمت دام زنده بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.

کد N1934625

وبگردی