آفتاب

بمب به کار رفته در حمله به اتوبوس کودکان در یمن ساخت آمریکا بوده است

بمب به کار رفته در حمله به اتوبوس کودکان در یمن ساخت آمریکا بوده است

متخصصان حوزه علوم نظامی اعلام کردند که بمب به کار رفته در حمله به یک اتوبوس مدرسه در یمن ساخته آمریکایی‌ها است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، بمبی را که ائتلاف به رهبری عربستان سعودی چند روز پیش بر سر یک اتوبوس مدرسه در یمن ریخت، ایالات متحده به ریاض فروخته بود. متخصصان علوم نظامی به اعلام این خبر به سی‌ان‌ان اعلام کردند که این بمب طی قرارداد تسلیحاتی میان واشنگتن و ریاض به عربستان فروخته شده بود. 

سی‌ان‌ان براساس گفته‌های متخصصان علوم نظامی و خبرنگارن یمنی، گزارش کرده بمبی که در تاریخ ۹ آگوست در یمن بر سر یک اتوبوس مدرسه ریخته شد و به کشته شدن حدود ۴۰ کودک انجامید، بمبی ۲۲۷ کیلوگرمی بود که شرکت «لاکهید مارتین» یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تسلحیات نظامی در آمریکا، آن را ساخته است. 

این بمب مشابه نمونه‌ای است که در اکتبر ۲۰۱۶ در حمله به یک مراسم سوگواری از آن استفاده شد، حمله‌ای که در پی آن ۱۵۵ نفر کشته و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند. ائتلاف به رهبری عربستان سعودی مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و آن را نتیجه «اشتباه اطلاعاتی» دانست. 

متخصصان حوزه علوم نظامی اعلام کردند عکسی که از یکی از پاره‌های این بمب منتشر شده نشان می‌دهد که این سلاح مرگبار محصول شرکت لاکهید مارتین در آمریکاست.      

 

کد N1934547

وبگردی