آفتاب

۵۲۰ روز انتظارِ معلمانِ معلمان برای پاداش پایان خدمت

۵۲۰ روز انتظارِ معلمانِ معلمان برای پاداش پایان خدمت

بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان می‌گویند: از این همه انتظار و بلاتکلیفی خسته شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازنشستگانِ دانشگاه فرهنگیان این روزها درگیر رفت‌و آمدهای مکرر به تهران هستند؛ از مراجعه به ساختمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در پایتخت گرفته تا پیگیری از طریقِ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، هیچ کدام نتیجه نداده و همچنان پاداش پایان خدمتِ بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان بعد از ۵۲۰ روز انتظار پرداخت نشده‌است.

این بازنشستگان که سال ۹۶، سالِ خاتمه‌ی خدمت آنها بوده‌است، می‌گویند: از رفت و آمد و چانه‌زنی بر سر حق مسلم‌مان خسته شده‌ایم؛ چرا فکری به حال ما که معلمان این مملکت را تعلیم می‌دهیم، نمی‌کنند؟!

نمایندگانِ این بازنشستگان که خود بعضاً هیات علمی دانشگاه هستند و عمری را صرف تعلیم و تربیت کرده‌اند، با انتقاد شدید از رویکرد مسئولان سازمان مدیریت و همینطور مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند: تاکنون سه بار تحصن کرده‌ایم؛ دیگر خسته شده‌ایم؛ امیدواریم قبل از پایان ماه جاری، پاداش پایان خدمت ما را بپردازند وگرنه باز هم مجبور به پیگیری و رایزنی می‌شویم؛ آموزش و پرورش می‌گوید دانشگاه فرهنگیان، نهادی مستقل است؛ سازمان مدیریت هم فقط وعده می‌دهد؛ وعده‌هایی که دیگر امیدی به اجرایشان نداریم.

یکی از این نمایندگان که خود کارشناس ارشد اقتصاد است، می‌گوید: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای تسهیل‌گری در سیستم اداری کشور تشکیل شد؛ حالا این نهاد از اهداف اولیه فاصله گرفته و اولویت‌ها را فراموش کرده است؛ اکنون این سیستم خود دچار افسرگی و خمود است و قادر نیست ضعف‌های اداری کشور را برطرف کند.

این فرد ادامه می‌دهد: از همه اینها بگذریم؛ بیش از ۱۵ ماه انتظار برای دریافتِ پاداش پایان خدمت که تنها منبع مالی و دلخوشی یک بازنشسته است، خیلی زیاد است؛ وای به حال جامعه‌ای که با پرورش‌دهندگان و آموزگاران خود اینگونه رفتار کند.

کد N1934469

وبگردی