آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

رسیدگی به ۲۰ پرونده ناشران تهرانی/ چند حکم با تائید وزیر ابلاغ شد

رسیدگی به ۲۰ پرونده ناشران تهرانی/ چند حکم با تائید وزیر ابلاغ شد

هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران استان تهران با بررسی حدود نیمی از ۲۰ پرونده رسیده به هیئت، احکامی را برای متخلفین صادر کرد که پس از تائید از سوی وزیر ارشاد، به متخلفین ابلاغ شد.

«مهرشاد کاظمی» نماینده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران این استان در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری دو جلسه این هیئت در روزهای گذشته به منظور رسیدگی به شکایات تعدادی از ناشران تهرانی و همچنین حل اختلافات میان آنها خبر داد و گفت: بر این اساس، احکامی برای متخلفین صادر شده است که پس از تائید از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به متخلفین ابلاغ شده است.

وی بدون اشاره به جزئیات احکام صادره و با تاکید بر اینکه این احکام قابل تجدیدنظرخواهی است، افزود: برخی از احکام ناظر بر عدم رعایت حق‌التالیف و تجدید چاپ اثر توسط تعدادی از ناشران بوده، برخی هم مربوط به ورثه و اختلافاتی است میان شرکایی که یک طرف آنها فوت کرده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: در یک مورد هم یک چاپخانه به دلیل چاپ نکردن بخشی از فایل اصلی کتاب و در واقع حذف بخشی از محتوای اثر، متعهد به جبران خسارت از طریق تجدید چاپ نسخه کامل اثر شده است. البته این تخلف، در واقع به صورت سهوی رخ داده و یک زینک از کتاب چاپ نشده است.

کاظمی همچنین با تاکید بر اینکه رویه هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران این استان، عمدتاً با هدف حل اختلافات صورت می‌گیرد و کمتر به صدور حکم تاکید دارد، گفت: در مجموع حدود ۲۰ پرونده به این هیئت واصل شده است که ۱۰ تا ۱۲ پرونده در حال رسیدگی است و معمولاً هم پس از چندین جلسه که در هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران استان تهران برگزار می‌شود، تعیین تکلیف می‌شوند.

نماینده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران این استان با اشاره به زمانبر بودن رسیدگی به پرونده‌های مورد اشاره، دلیل آن را نیاز به مستندات و انجام تحقیقات بیشتر عنوان و ابراز امیدواری کرد که بتوان غالب این پرونده‌ها را در قالب رفع اختلاف به سرانجام رساند.

کد N1934378

وبگردی