آفتاب

آمادگی شرکت‌های ایرانی برای توسعه زیرساخت‌های شهری در منطقه آزاد تجاری مغری

آمادگی شرکت‌های ایرانی برای توسعه زیرساخت‌های شهری در منطقه آزاد تجاری مغری

سفیر کشورمان در ایروان در دیدار با رئیس کمیته شهرسازی ارمنستان از اعلام آمادگی مشارکت شرکت‌های خصوصی و دولتی ایرانی برای توسعه زیرساخت‌های شهری از جمله در منطقه آزاد تجاری مغری ارمنستان خبر داد.

 

به گزارش ایلنا، در دیدار سید کاظم سجادی با آودیک الویان، رئیس کمیته شهرسازی ارمنستان، همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های شهرسازی، تولید و صادرات مصالح ساختمانی، ارتباط دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های شهرشناسی دو کشور و به ویژه طراحی و برنامه‌ریزی ایران و ارمنستان برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری مغری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور در حوزه شهرسازی خواستار تماس و رایزنی فعال مقام‌ها و مسئولین ایرانی و ارمنی برای انتقال تجربیات و تبادل نظر در امور فنی و مهندسی شهری شد.

سفیر ایران در ایروان ضمن اعلام آمادگی مشارکت شرکت‌های خصوصی و دولتی ایرانی برای توسعه زیرساخت‌های شهری از جمله در منطقه آزاد تجاری مغری ارمنستان گفت: این شرکت‌ها طرح‌های پیشنهادی خود را برای ایجاد زیرساخت‌های این منطقه تجاری از قبیل نیازهای تجاری و بازرگانی، فضاهای تفریحی، گردشگری و توسعه فضای سبز متناسب با آخرین دستاوردهای روز دنیا تهیه و ارائه داده‌اند که امیدواریم طرف‌های ارمنی از این تجارب استفاده کنند.

همچنین آودیک الویان، رئیس کمیته شهرسازی ارمنستان ضمن ابراز علاقمندی کشورش به توسعه ارتباطات، همکاری‌ها و تبادل تجربه با شرکت‌های ایرانی از اعلام آمادگی برای انتقال تجارب و دانسته‌های طرف ارمنی در حوزه زیرساخت‌های شهری با وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

رئیس کمیته شهرسازی ارمنستان از پیشنهاد سفیر کشورمان برای تشکیل کمیته کاری برای پیگیری توافقات انجام شده بین دو کشور در این حوزه استقبال کرد.

کد N1934347

وبگردی