آفتاب
عضو کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد؛

روند تخصیص ارز برای واردکنندگان دارو باعث ایجاد خودتحریمی شده است

روند تخصیص ارز برای واردکنندگان دارو باعث ایجاد خودتحریمی شده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: ایجاد گلوگاه در روند تخصیص ارز به واردکنندگان نوعی خودتحریمی ایجاد کرده که این سوءمدیریت موجب کاهش انگیزه برای فعالان حوزه دارو شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون هاشمی، افزود: تمام کشورهای دنیا مشکلاتی را برحسب اختلاف بر سر مرزها، نگرش یا نحوه اداره کشور یا سایر موضوعات با دیگر کشورها دارند و ما هم از امر مستثنی نیستیم، کما اینکه آمریکا در پی خصومتی که دارد، ایران را تحت تحریم قرار داده است.

وی ادامه داد: وقتی فرآیندهایی را در داخل کشور به صورت معیوب و در پیسوءمدیریت ارائه می‌دهیم موجی از نارضایتی را ایجاد می‌کند، کما اینکه متاسفانه در شرایط کنونی در حوزه دارو یک پازلی ایجاد شده که همواردکنندگان و هم تولیدکنندگان نسبت به مشکلات کنونی معترض هستند.

هاشمی تصریح کرد: هم‌اکنون واردکنندگان دارو از نظر سختی کار و تامین ارز ناراضی هستند، چرا که در پی روند غیرعلمی که گلوگاه‌هایی در روند تخصیص ارز ایجاد کرده است، متوقف می‌شوند و به دلیل آسیبی که می‌بینند، انگیزه‌ای برای تداوم فعالیت در این حوزه ندارند.

وی یادآورشد: افرادی که در حوزه واردات دارو به دولت کمک می‌کنند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و نباید فراموش کرد که واردکنندگان دارو در مدت 8 سال دفاع مقدس هم داروی مورد نیاز کشور را تامین کرده و حتی به جبهه‌ها هم کمک می‌کردند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: بی‌تردید واژه «خودتحریمی» به روندی اطلاق می‌شود که در پی سوءمدیریتی که در حوزه واردات دارو ایجاد شده است با تعریف فرآیندی غیرعلمی برای تخصیص ارز، انگیزه واردکنندگان و تولیدکنندگان فعال در حوزه دارو را کاهش داده است.

کد N1934134

وبگردی