آفتاب
عباسی در گفتگو با مهر:

تجربه نظام بین‌الملل، ممنوعیت مذاکره با آمریکا را تایید می‌کند

تجربه نظام بین‌الملل، ممنوعیت مذاکره با آمریکا را تایید می‌کند

وزیر دولت دهم گفت: تجربه ما پس از انقلاب اسلامی و تجربه سایر ملت‌ها در نظام بین‌الملل، اعلام موضع رهبر انقلاب در اعلام ممنوعیت مذاکره با آمریکا را تایید می‌کند.

محمد عباسی وزیر دولت دهم در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود اعلام ممنوعیت مذاکره با آمریکا از سوی رهبر معظم انقلاب، دولت در حوزه سیاست خارجی باید چگونه عمل کند اظهار داشت: تجربه ما پس از انقلاب اسلامی و تجربه سایر ملت‌ها در نظام بین‌الملل، اعلام موضع رهبر انقلاب در اعلام ممنوعیت مذاکره با آمریکا را تایید می‌کند.

وی افزود: تجربه چندین ساله جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که هر زمان محکم ایستادگی کردیم، دشمن عقب‌نشینی و هر زمان سازش کردیم، دشمن جرات بیشتری پیدا کرده است.

عباسی تصریح کرد: رویکرد جدیت در برابر دشمن و فرصت‌ندادن به جری‌شدن آن، رویکردی کاملا عقلانی در نظام بین‌الملل است. از طرف دیگر این رویکرد، نوعی احترام به جدیت و مقاومت ملت ایران است.

به راحتی می‌توانیم برای ترفند دشمن، «پادزهر» بسازیم

وی در همین باره اضافه کرد: ملت ایران در ایستادگی مقابل دشمن، هیچ‌گاه کم نگذاشته است؛ با این وجود، چرا کسانی که به نمایندگی از مردم در محافل مختلف شرکت می‌کنند، نباید اراده ملت را از خود نشان بدهند؟

عباسی اظهار داشت: بر اساس تئوری‌های حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، ما با هیچ دولتی سَر جنگ نداریم و تعامل با همه ملت‌ها را جزء روال و رویه خود می‌دانیم اما طبیعی است که اولا باید طوری موضع بگیریم که بتواند شرایط هم افزایی با سایر ملت‌های مظلوم فراهم کند و ثانیا به کسانی احترام بگذاریم که به ما احترام می‌گذارند.

وی گفت: یکی از ترفندهای دشمن، ناامیدساختن ملت است. دشمن با اعمال فشار، قصد ارعاب مسئولین و وادارساختن آن‌ها به عقب‌نشینی را دارد.

عباسی تاکید کرد: ما به راحتی می‌توانیم ترفند دشمن را فهمیده و برای آن «پادزهر» بسازیم. دولت باید به طور محکم و جدی به مطالبات مردم بپردازد. اگر مسئولین، وعده‌های خود که می‌گفتند می‌خواهیم «شق القمر» کنیم را برای خود لیست کنند و در جهت عملیاتی‌ساختن آن‌ها قدم بردارند، مردم دلگرم خواهند شد.

وزیر دولت دهم افزود: از طرف دیگر، رسانه‌ها و همه کسانی که می‌توانند با مردم صحبت کنند، باید توانمندی‌های ملت و کشور را یادآوری کنند؛ توانمندی‌های کشور بسیار فراتر از تهدیدات دشمن است.

حل بسیاری از امور به توجه مسئولین نیاز دارد  

عباسی با طرح این سوال که چرا باید احساس ضعف کنیم گفت: متاسفانه عده‌ای از مسئولین، با کم‌کاری و بی‌تدبیری، طوری وانمود می‌کنند که انگار کاری حل نمی‌شود؛ این بسیار خطرناک است که مسئولین تصور کنند بسیاری از امور ساده و پیش پا افتاده، لاینحل است.

وزیر دولت دهم در همین باره اظهار داشت: حل بسیاری از امور، به اتحاد، انسجام، توجه مسئولین و حضور مردم نیاز دارد. مسائل جزئی که دشمن فراهم کرده، هیچ خللی بر اراده محکم ملت ایران وارد نخواهد کرد.

قوه مجریه در مبارزه با فساد، پیش‌قدم باشد 

عباسی در پاسخ به این سوال که دولت و مجلس برای جلوگیری از فساد، باید چه اقداماتی انجام دهند گفت: فساد، یکی از مسائلی است که مردم روی آن حساس هستند و باید به طور قاطعانه و جدی با آن برخورد شود.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند اینکه ما مدام جلسه بگذاریم و از مبارزه با فساد صحبت کنیم، مشکلی حل نخواهد شد بلکه باید به طور عملی وارد صحنه شد.

عباسی تاکید کرد: اذنی که رهبر انقلاب به رئیس قوه قضاییه دادند، دست این قوه را در مقابله جدی با فساد باز گذاشته است. قوه مجریه هم باید خودش در مساله مبارزه با فساد، پیش‌قدم باشد، زیرا مردم احساس می‌کنند بعضی از مسئولین، خودشان در فساد دست دارند.

وی اظهار داشت: در کنار قوای قضائیه و مجریه، مجلس هم باید با پرهیز از ذکر مسائل شعاری، وارد صحنه شده و با ایفای وظیفه نظارتی خود، با فساد به طور جدی مقابله کند. 

کد N1933789

وبگردی