آفتاب
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد خبر داد؛

حمایت ویژه از رسانه‌های واقع در استان‌های کم‌برخوردار و جدار مرزی

حمایت ویژه از رسانه‌های واقع در استان‌های کم‌برخوردار و جدار مرزی

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از اهتمام این معاونت برای اعمال حمایت‌های هدفمندتر از رسانه‌های استان‌های کم برخوردار و جدار مرزی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سلطانی‌فر در این دیدار که به منظور بررسی و حل مسائل و مشکلات رسانه‌های این استان صورت گرفت، ضمن اشاره به اعمال حمایت‌های هدفمندتر از رسانه‌های استان‌های کم برخوردار و جدار مرزی کشور، بر لزوم توجه ویژه به اقلیم و زیست بوم، همچنین حدود امکانات مناطق و استان‌ها در اجرای سیاست‌های حمایتی همچون پرداخت یارانه، بیمه خبرنگاران و صدور مجوزها تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر رسانه‌ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان به موضوع اعلام وصول نشریات، به مسئله بیمه خبرنگاران اشاره و تصریح کرد: مطابق قانون مطبوعات، مدیران مسئول رسانه‌ها موظفند همه خبرنگاران خود را بیمه کنند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر همین اساس یارانه مطبوعات را در صورت تامین اعتبارات به صورت منظم پرداخت خواهد کرد.

سلطانی فر همچنین به الزامات مصرح در ماده ۱۶ قانون مطبوعات به ویژه نظم نشریات در انتشار، اشاره و بر تسریع در صدور مجوز رسانه‌های برخط و لزوم برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به شیوه‌های نوین روزنامه نگاری در این استان اشاره و تصریح کرد: دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها آمادگی کامل برای برگزاری دوره‌های آموزشی مدنظر روزنامه‌نگاران استان‌های کشور را دارد.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر افزایش نقش خانه‌های مطبوعات در استان‌های کشور به‌ویژه امور صنفی و برگزاری جشنواره‌های محلی و منطقه‌ای تاکید کرد.

در ابتدای این نشست، مدیر کل ارشاد سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود برخی مشکلات در این استان، بر توجه ویژه به رسانه‌های این منطقه تاکید کرد. «نبود چاپخانه در این استان، مشکل نشریاتی که به‌واسطه ماده ۱۶ لغو مجوز شده‌اند، بیمه خبرنگاران، برگزاری دوره‌های آموزشی روزنامه‌نگاری، صدور کارت خبرنگاری، مشکلات عضویت در خانه‌های مطبوعات، توزیع بهتر یارانه مطبوعات» از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت رسانه‌های این استان، بررسی دقیق وضعیت رسانه‌ها برای اعمال ماده ۱۶ و احیای برخی مجوزهای صادر شده را خواستار شد.

موضوعاتی چون انتخابات خانه‌های مطبوعات، مشکلات مربوط به چاپخانه‌های استان و صدور کارت خبرنگاری از جمله نکات مطرح شده از سوی حاضرین در این جلسه بود.

بر اساس این گزارش، این جلسه در راستای دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایندگان اهالی فرهنگ و هنر استان سیستان و بلوچستان برای دیدار و طرح مسائل و مشکلات حوزه خود با معاونان مطبوعاتی، فرهنگی، هنری، سینمایی صورت گرفت.

کد N1933731

وبگردی