آفتاب

هیأت امنیتی مصر با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد

هیأت امنیتی مصر با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد

منابع خبری اعلام کردند که هیأت امنیتی مصر به سرپرستی عباس کامل وزیر اطلاعات این کشور روز گذشته به تل آویو سفر کرده و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، هیأت امنیتی مصر برای اعمال آخرین تغییرات در مورد توافق آتش بس گروه های فلسطینی با رژیم صهیونیستی به تل آویو سفر کرده است.

طبق اعلام تلویزیون رژیم صهیونیستی، عباس کامل وزیر اطلاعات مصر در تلاشی جدید برای قانع کردن محمود رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به آتش بس ممکن است به رام الله سفر کند، ولی هنوز طرف فلسطینی و مصری این موضوع را تأیید نکرده است.

منابع آگاه اعلام کرده اند که توافقنامه آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی شامل مواردی از جمله تضمین پرداخت بهای برق غزه توسط قطر و با همکاری اسرائیل، پرداخت حقوق کارکنان نوار غزه با همکاری مصر و قطر و ایجاد آبراهی میان غزه و قبرس تحت کنترل امنیتی رژیم صهیونیستی، می باشد.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که هیأت جنبش فتح در گفتگوهای گروه های فلسطینی در قاهره شرکت نخواهد کرد که علت آن تاخیر در آشتی ملی و تعجیل در آتش بس با رژیم صهیونیستی توسط این جنبش اعلام شده است.

هیأتی از حماس ۳۱ جولای گذشته به دعوت مسئولان مصر برای بررسی تحولات فلسطین، تحقق آشتی ملی و پایان دادن به شکاف داخلی، مقابله با معامله قرن و قانون نژادپرستانه قوم یهود و راه های لغو محاصره غزه، به قاهره سفر کرد.

کد N1933729

وبگردی