آفتاب

از وزیر برق عراق برای رایزنی درباره تداوم صادرات برق و پرداخت بدهی‌ها دعوت کرده ایم

از وزیر برق عراق برای رایزنی درباره تداوم صادرات برق و پرداخت بدهی‌ها دعوت کرده ایم

وزیر نیرو درخصوص آخرین رایزنی‌ها میان تهران و بغداد برای دریافت بدهی ایران از عراق بابت صادرات برق نیز اظهار داشت: بخشی از این بدهی‌ها پرداخت شده است. همچنین از وزیر جدید برق عراق دعوت کردیم تا به تهران بیایند. این دعوت برای توسعه همکاری‌ها، تداوم صادرات به عراق و پرداخت بدهی‌ها است.

رضا اردکانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص اقدامات وزارت نیرو برای حمایت از پروژه‌های آب شیرین‌کن در جنوب کشور با توجه به کم‌آبی در این مناطق گفت: توسعه پروژه‌های آب شیرین‌کن در برنامه است و ما در حال فراهم کردن بسترها و مقدمات آن هستیم. البته پروژه‌های خوبی هم‌اکنون در حال اجرا است.

وی ادامه داد: به طور مثال ۱۰۰ هزار مترمعکب به صورت روزانه به ظرفیت آب شیرین‌کن در استان هرمزگان برای تامین آب بندرعباس تا پایان سال اضافه خواهد شد ولی ما برنامه‌ریزی وسیع‌تری را مدنظر داریم تا بتوانیم حجم بیشتری از آب شور را برای آب شیرین‌کردن تخصیص دهیم.

وزیر نیرو درخصوص آخرین رایزنی‌ها میان تهران و بغداد برای دریافت بدهی ایران از عراق بابت صادرات برق نیز اظهار داشت: بخشی از این بدهی‌ها پرداخت شده است. همچنین از وزیر جدید برق عراق دعوت کردیم تا به تهران بیایند. این دعوت برای توسعه همکاری‌ها، تداوم صادرات به عراق و بازپرداخت بدهی‌ها است.

کد N1933622

وبگردی