آفتاب
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس؛

برخی بیمه ها اپتومتریست ها را قبول ندارند

برخی بیمه ها اپتومتریست ها را قبول ندارند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به مشکلات پیش روی جامعه اپتومتری، گفت: برخی سازمان‌های بیمه اپتومتریست‌ها را قبول دارند و گروهی دیگر آنها را نمی‌پذیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا عزیزی در افتتاحیه بیست و یکمین کنگره انجمن اپتومتری ایران در مرکز همایش های رازی، افزود: جامعه اپتومتری نامه‌ای را به دیوان عدالت اداری مبنی بر ادغام عینک سازی و اپتومتری نوشت، برخی سازمان‌های بیمه اپتومتریست‌ها را قبول دارند و گروهی دیگر آنها را نمی‌پذیرند.

وی ادامه داد: متأسفانه در ایران جامعه پزشکی را فقط متخصصان و فوق تخصصان می‌دانند، در حالی که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد سلامت جامعه در دست گروه پزشکی مانند اپتومتریست‌ها و پرستاران است و شاید تنها ۱۰ درصد سلامت جامعه در اختیار پزشکان متخصصان و فوق تخصصان است.

عزیزی با عنوان این مطلب که در حدود ۴۰ سال است که عینک سازی و اپتومتری با هم هستند، گفت: ما باید از پتانسیل گروه پزشکی مانند داروسازان و پرستاران در جامعه استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، افزود: در پست‌های مدیریتی باید از پتانسیل همه افراد استفاده شود و افراد نمی‌توانند همزمان با داشتن پست اداری، کار پزشکی هم انجام بدهند.

عزیزی درباره اهمیت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها، یادآور شد: پیشگیری مقدم بر درمان بوده و هزینه آن تنها یک سوم درمان و راندمان آن ۱۱ تا ۳۰ برابر درمان است.

کد N1933046

وبگردی