آفتاب

فضای تیم ملی ژیمناستیک دم اعزام به هم ریخت؛ سکه‌های دردسرساز

فضای تیم ملی ژیمناستیک دم اعزام به هم ریخت؛ سکه‌های دردسرساز

تیم ملی ژیمناستیک در فاصله دو سه روز مانده تا افتتاح بازی‌های آسیایی، با ماجرای تازه‌ای مواجه می‌شود.

به گزارش ایلنا، سعیدرضا کیخا که شاخص‌ترین ژیمناست اعزامی به جاکارتا است، سربسته گلایه می‌کند و می‌گوید دردسرهای زیادی داشته است. او مشکل را به طور صریح باز نمی‌کند اما می‌گوید اتفاق‌هایی افتاده که ذهنش به هم ریخته است؛ اظهارنظری که واکنش دبیر فدراسیون را در پی دارد.

کیخا حرف‌هایش را اینطور شروع می‌کند: «در خلال برگزاری اردوهای مختلف تیم ملی و به‌ویژه در ماه‌های اخیر یک سیر صعودی مطلوبی را داشتم اما اتفاقاتی افتاد که باعث شد دچار مشکل شوم و نتوانم تمرکز لازم را داشته باشم. همه ورزشکاران در آستانه اعزام به یک تورنمنت بزرگ و مهم انتظار افزایش انگیزه را دارند که من هم از این قاعده مستثنی نیستم اما مسائلی پیش آمده که به لحاظ روحی و روانی به هم ریختم و حتی در روزهای اخیر نتوانسته‌ام بخوابم. در چند روز اخیر به اندازه چند ماه و حتی چند سال فشار به من وارد شده است اما به خاطر موفقیت تیم ملی در جاکارتا سکوت کرده‌ام تا وحدت تیم حفظ شود. در واقع سکوتم فقط و فقط به خاطر اعضای تیم ملی و همچنین سرمربی آن است و سختی آن را به جان خریده‌ام تا پس از این همه تلاش و سختی که کشیده‌ایم، اتفاق بدی رخ ندهد، هر چند که سایرین چنین تفکری نداشتند.»

این گلایه واکنش محسن سلیمانی، دبیر فدراسیون را در پی دارد. او می‌گوید: «در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان سال‌های 95 و 96، در مجموع 61 سکه بهار آزادی هر کدام به قیمت یک میلیون و 850 هزار تومان به فدراسیون اهدا شد تا بین ورزشکاران تقسیم شود. ما نیز با مجوزی که از دفتر معاونت قهرمانی وزارت ورزش و همچنین جلسه هیات رییسه فدراسیون ژیمناستیک گرفتیم، این کار را انجام دادیم.»

این توضیح نشان می‌دهد که گلایه کیخا به موضوع سکه‌هاست: «کیخا بین همه ژیمناست‌ها، بیشترین جایزه را به خود اختصاص داد. او مدالی کسب نکرده بود اما به واسطه ثبت حرکات جدید به این جوایز رسید. همچنین پس از رقابت‌های جام جهانی در باکو که اسفند سال گذشته برگزار شد، 5 سکه بهار آزادی به کیخا دادیم و این در حالی بود که او چهارم شده بود و طبق مصوبه فدراسیون، فقط باید به نفرات اول، دوم و سوم این جایزه اهدا می‌شد. شاید کمتر فدراسیونی را پیدا کنید که به ورزشکارانش حقوق نیز بدهد، ولی ما این کار را انجام داده‌ایم و ملی‌پوشان بابت حضور در اردوی تیم ملی حقوق می‌گیرند. به هر حال باید توازن را ایجاد می‌کردیم تا به تلاش سایر ورزشکاران نیز ارج نهاده شود. امسال برای اردوهای تیم ملی از ماساژور، مشاور تغذیه و حتی کارشناس روانشناسی نیز بهره بردیم که این برای نخستین بار صورت گرفت.»

کد N1932988

وبگردی