آفتاب

باید به سمت "شهروند هوشمند" حرکت کنیم/محیط زندگی ما متناسب با تحول دیجیتال باشد

باید به سمت "شهروند هوشمند" حرکت کنیم/محیط زندگی ما متناسب با تحول دیجیتال باشد

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که یکی از برنامه‌های جدی ما باید این باشد که حتما به سمت شهروند هوشمند حرکت کنیم، گفت: راهکار توسعه شهر هوشمند نیز توسعه استارتاپ‌های شهر هوشمند است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی فقیهی امروز چهارشنبه در نخستین کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند 2018 در محل سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: اگر همه کارهای لازم را در مجموعه شهر هوشمند انجام دهیم، اما به شهروند هوشمند توجه نداشته باشیم، این تکنولوژی‌ها دردی را دوا نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: باید محیط زندگی ما متناسب با تحول دیجیتال باشد، چون به عنوان  یک ترند جدید در دنیا مطرح است و بحث حمل و نقل یکی دیگر از ابعاد است که باید به سمت هوشمندی برود، بحث اقتصاد و شهروند هوشمند هم بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: مردم هم باید خودشان را توانمند کنند و غیر از اینکه کنش‌پذیر هستند، کنش‌گر هم باشند و با اقداماتی که انجام می‌دهند، تحولات را در شهرشان ایجاد کنند.

فقیهی افزود: برای این تحولات نیازمند محیط جدید و اکوسیستم هستیم، راهکار توسعه شهر هوشمند توسعه استارتاپ‌های شهر هوشمند است.

وی اضافه کرد: اگر دولت فضای کاری را باز کند، مردم خودشان راه را باز می‌کنند تا مشارکتشان بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید ما نیازمند هیچگونه کمک از طرف دولت باشیم و باید دولت جلوی فعالیت این استارتاپ‌ها را نگیرد. اگر دولت نقش تسهیل‌کننده داشته باشد، می‌توانیم نقشی برای دولت در این زمینه هم داشته باشیم.

وی حمایت از نوآوری در دانشگاه‌ها، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را ضروری دانست و گفت: حمایت‌های ما باعث شده بخشی از سرمایه‌گذاران خارجی به این مقوله ورود پیدا کنند. اکنون خیلی از شرکت‌های بزرگ در کشو در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: ما برنامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را داریم و 3 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان از تسهیلات مشخص شده استفاده می‌کنند، معافیت از سربازی، معافیت مالیاتی و چندین مورد حمایت از این شرکت‌ها را انجام داده‌ایم.

فقیهی ادامه داد: سه مرکز نوآوری را پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدواریم با حمایت از رساله‌های دکتری بتوانیم نیروی انسانی آنها با مشارکت بخش خصوصی تامین شود و کسب و کارهایی را شکل دهیم.

تجربیات شهرهای مختلف جهان در کنگره جهانی فناوری های هوشمند استفاده می‌شود

کاظمیان، دبیر کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند 2018 گفت: از تجربیات شهرهای مختلف جهان در کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند استفاده می‌شود.

وی ضمن تقدیر از حضور همه مهمانان به ویژه مهمانان خارجی افزود: نکات خیلی مهمی در این کنگره از سوی مخاطبان ارائه می‌شود که بخش مهمی از آنها در تکنولوژی‌ها و نوآوری‌ها در حوزه شهر هوشمند است.

وی تصریح کرد: این کنگره در بخش‌های مختلفی طراحی و برنامه‌ریزی شده است که به همین منظور سخنرانی‌ها و نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و پنل‌های تخصصی پیش‌بینی شده است.

کاظمیان ادامه داد: این کنگره سه رویکرد مهم شهر هوشمند، بانکداری هوشمند و دولت و نظام اداری هوشمند دارد که امیدواریم بتوانیم در پایان این نشست دوروزه به نتایج خوبی برسیم.

وی تصریح کرد: ارائه تجربیات از شهرهای مختلف جهان از اهداف این کنگره است.

کاظمیان خاطرنشان کرد: از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شورای اسلامی شهر تهران و مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای هیات رئیسه و نظام صنفی وحامیان این کنگره از وزارتخانه سازمان‌ها و دانشگاه ها تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

کد N1932909

وبگردی